ulle

Alla inlägg den 4 november 2008

Av Ulrika - 4 november 2008 17:03

Nu slipper jag att åka omkring i en brölbil. Nisse hjälpte mig att byta avgassystem idag. Man kan ju tycka att det är lite konstigt när man har en bil av årsmodell 2005 att inte ljuddämpare och rör ska vara sönder rostat, men det var det. Jag har hört att det kommit smygande från lite småväsande till att nu innan jag bytte övergick det till ett bröölande.

Kevin tyckte att det var lite  häftigt, för att det lät ju som en racerbil. Men hur kul är det i längden man hör knapp radion, så det gäller att ha lite volym. Jag började med att köpa bara ljuddämparen, men när vi skulle byta i Fredags så upptäckte vi att röret som dämparen ska fästas i var bara kex.

Så då var det bara att beställa resten oxå. Jag lägger ju hellre mina pengar på nåt kul. Inte nog med det så får jag papper ifrån firman där jag köpt bilen om att det är dags för service. Var ska jag få alla pengar ifrån???

Prova leva på sjukersättning och se hur lätt det är att få det att gå runt.

Jag har bra koll på ekonomin i vanliga fall. Men varför är det så att allting kommer på en gång. Jag bytte framruta för någon månad sen, så min lilla buffert jag hade har nu snabbt blivit uppäten och så skulle jag behöva några extra tusenlappar. Så om det är nån som har pengar som dom inte vet var dom ska göra av så kan jag fixa det. Ha det! / Ulle

Av Ulrika - 4 november 2008 09:41

Jag försöker att vara engagerad men får hela tiden kritik av vissa.

Jag kan ta kritik och rätta till det jag gör fel, men jag gillar inte att få kritik för att jag gör nåt. Det är så det går till att ta musten ur nån!. Nog med det för att jag säger som Grynet "Ta ingen skit" så jag försöker låta vissa grejor rinna av mig, men är man känslig som jag är kan man lätt att börja älta saker i sin hjärna, som redan har nog där uppe att bearbeta och det är då det bara blir för mycket. Energin is lost!.

Till råga på allt så förlorade AIK mot Frölunda igår, men Frölunda var det bättre laget, dom stoppade alla försök till kontringar. AIK hade några frilägen med gjorde inte mål. Jag som åskådare från Tv:n tyckte att det såg ut som att aik inte ville vinna lika mycket som Frölunda. Så kan det bli ibland. Alla kan inte vara på topp jämt,men nu har dom rasat till 4:de plats.

Jag känner att jag är inne i en period då jag inte orkar med att jobba motströms så då tror jag att jag skiter i att vara engagerad ett tag.

Varför ska man göra nåt när man bara får skit för det? svara på det om ni kan! Nu ska jag i alla fall gå ut med mina älskade hundar så jag får känna mig lite gladare. Det är alltid härligt att gå ut i skogen och bara lyssna till naturen och stressa av. Tack för mig! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards