ulle

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2012

Dammen!

Av Ulrika - 28 augusti 2012 11:20

Vi har under hela sommaren planerat och påbörjat ett dammbygge!

När man väl lånat en grävare så finns ingen återvändo.

Placeringen? Vi har farit fram och tillbaka över gräsmattan, men eftersom vi ville ha ett fall så fanns det till slut bara en naturlig plats.

Så här började det!

 

Ett stort hål i marken. Å sen då!

Då ska det dit skyddsdukar, gummidukar, skyddsdukar igen och så massor med sten!

    

Nu har vi kommit en bit på vägen och jag har fotat hela resan så det kommer mera sedan!

Fotsättning följer...................


  Kevin har nu börjat 2:an och nu har kommunen gjort massa besparingar på skolskjutsen och det MÄRKS om jag säger så!

Nu har han snart gått skola i en och en halv vecka, skolskjutsen har funkat EN dag!

Det är nu meningen att Kevin 8år ska gå in till Bureå centrum och sätta sig på rätt buss för att ta sig hem till yttervik, när han kommit till Yttervik så ska han gå dom sista 1,3km hem till oss från gamla E4.

Det är väl ok att gå den sista biten, förutom när det är snöstorm och driv is!

Men jag anser att skolskjuts ska gå från SKOLAN och ingen annanstans!

Har kontaktat kommunen flera gånger och dom tar emot meddelanden som dom ska lämna till ansvariga för skolskjutsen. Dom skulle sedan höra av sig! JAG RINGDE FÖRSTA GÅNGEN I TORSDAGS!!!!!!!!

Dom har forfarande inte hört av sig och nu är det Tisdag.

Undrar hur dom hade tänkt att Kevin skulle ta sig hem om vi föräldrar jobbade heltid båda två? för så är det ju normalt.

Jag blir så frbannad och besviken att allt ska ta sån TID!!!

Man kan skicka in ett brev om att man är missnöjd med skolskjutsen och förmodligen läggs brevet i en jättehög men andra missnöjda föräldrar, så man kanske får svar efter en månad.  

Vad gör man?

Till slut ska jag berätta att jag är rätt så stolt över mig själv och det känns som jag vunnit   jag har på en och en halv månad gått ner 11kg. Stenhård diet och träning är receptet! Övervikten som jag la på mig när Tord trillat i vinter är nu borta + lite till, några kilon till ska bort sen är jag nöjd. Lättare kropp har gjort susen för min rygg.

Numera är jag en förespråkare för stavgång! Jag har avancerat så långt att jag går med 4kg pumpstavar, det är jättebra för att bygga upp muskulaturen runt bålen och gäddhäng finns inte mera.

Det är kanon för människor med problemknän för det avlastar knäna med.

Jag ska komma med före och efterbild när jag är klar.

Ha en jättebra dag alla! jag ska fortsätta vara en nagel i ögat på kommunen! Kram Ulle  

 
 
Helena

Helena

29 augusti 2012 18:37

Blir då rent förskräckt, har skolbussen slutat gå genom byn? Låter ju helt galet isåfall, de är ju för små för att måsta gå dessa sträckor, eller menar de att Bure-kidsen måste gå så långt så bör byabarnen gå lika långt? Man måste ju räkna in de 6-7 km de måste åka buss också tycker man? Helt galet?!

Fint men mycket jobb med damm, ni är verkligen ambitiösa.
Och så får man gratulera till viktnedgången, strongt jobbat!

http://helenabystedt.webblogg

Ulrika

30 augusti 2012 06:08

Helena
Skolbussen på morgonen fungerar som vanligt, det är på hemvägen det är problem.
Jag är av den åsikten att jag tycker bussen ska gå från skolan och ingen annanstans. Som det är nu är det sagt att han ska gå ensam till den "vanliga" bussturen och åka hem.
Å dammen är inte klar än, men det är ju vissamoment som bara måste göras klara på en gång. Jag är så stolt så,Tack!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 14 oktober 2015 12:38

Goddagens!  Det har hänt jättemycket sen sist, jag har varit utan hund i nästan 2 år, men i mars i år skaffade jag en omplaceringshund. Nämligen Eros en praszky krysarik som fyller 6 år på Söndag. En otroligt sympatisk hund som är med på det mesta....

Av Ulrika - 19 januari 2014 11:30

Det här året har varit riktigt jobbigt! Min kropp vill inte riktigt vara med och behandlingarna har inte riktigt svarat som dom ska. Jag får nog helt enkelt leva med mina smärtor. Ett väldigt jobbigt konstaterande var att jag inte längre klarad...

Av Ulrika - 20 april 2013 10:45

Väntan har varit lång, närmare 35år. Nu gjorde dom det, först vann dom serien på ett övertygande sätt, sen slog Bud rekord+ mycket annat som dom var bäst på. Det var som upplagt för ett guld. Ikvarten mötte dom Brynäs i all sin glans, men dom h...

Av Ulrika - 6 januari 2013 12:16


Jag har haft ett underbart jul och nyår, trevligt sällskap och mycket vila och återhämtning.Det jag inte är speciellt nöjd med är när jag var ute och sparkade med hundarna och en hund i flexikoppel som inte gillar mina hundar lyckades flyga på mig oc...

Av Ulrika - 29 december 2012 18:18

Nu är han äntligen ikapp mig i ålder, Tord har blivit 40 år. Tord hade gjort en fantastiskt vacker tårta.   Det ska ju tydligen jäklas med 40 åringar! Anette, Emma och Duncan tog chansen.   Tyvärr så fickjag slut batteri i kameran så det ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards