ulle

Alla inlägg under januari 2009

Av Ulrika - 29 januari 2009 12:23

En ny defensiv back som har ett namn som är Atvar nånting och hans nummer blir 32 som tydligen Haakana har haft förr i tiden.

Han kommer inte att spela idag mot Brynäs som oxå är en måste match, vi har inte råd att förlora några poäng vi måste hämta in flera.

Ikväll är det dags för 3 poäng igen för nu hoppas jag att dom har tänkt igenom vad som egentligen hände i Tisdags när Saik förlorade mot Färjestad som spelade näst intill perfekt försvar men vi bjöd dom på det oxå.

Nu måste viljan att vinna sitta i skallen på varenda aikare så att dom inte slarvar bort segern igen. Det måste finnas lite j....vlar anamma i laget annars kommer vi att förlora resten oxå och då är vi tillbaks där vi startade med KVALSERIEN som spökade i flera år för Skellefteå som inte fick det att stämma hela vägen. Nu är Skellefteå i elitserien och tillhör toppskiktet, VISA HJÄRTA brukar vi ropa och det är nåt som alla vi måste göra och stötta vårt lag Skelleftå AIK. Om än jag inte finns på ladan i kväll så kommer jag inte att missa en sekund av matchen. Har man småbarn så har man. Jag hoppas alla som kan åker till arenan och stöttar vårt lag. Dom behöver peppas! Heja Skellefte! Kämpa Skellefte! Kram Ulle

Av Ulrika - 29 januari 2009 12:07

Det är mycket nu så jag kan inte riktigt sortera upp mina tankar därav har jag inte skrivit så mycket här.

Igår var jag hos läkaren för ett intyg till F-kassan och min fortsättning här i livet. Det är ju så att nu för tiden får man en pott med sjukersättning alltså ett visst antal dagar. Som det är nu så måste det bli bestämt om jag ska bli halvtids pensionär. Tydligen är det jättesvårt att få varaktig sjukers. man ska i princip vara döende. Alla utredningar och undersökningar av mig visar att jag ska jobba halvtid som mest. Då beror det på vad F-kassan säger. Annars kan det bli så att när min pott är slut så ska jag jobba heltid och det är omöjligt. Men då får man väl försöka bita ihop och jobba ändå, men då kan jag berätta att då finns inget liv utanför jobbet längre för det orkar jag inte. Man får väl gå på medicin så länge det går. Och hoppas att en ny regering blir tillsatt som kanske tänker på sjuka, unga och gamla oxå. Inte bara sparka på dom som redan ligger. Men som jag tidigare sagt, man ska försöka se det positiva och att det kommer att orda sig. Men med mina hjärnskador att strida med så har jag lätt för att oroa mig oxå och då åler magen åt fanders. Dom som lever får se! Kram Ulle

Av Ulrika - 27 januari 2009 11:36

Då möter SAIK Färjestad och det känns som det kommer att bli jämt och som vanligt hoppas jag att Skellefteå får 3 poäng igen!

Det blir hårt men Niko Dimitrakos har förhoppningsvis fått lite islossning i målgörandet sen sist. Det är lite omflyttat i kedjorna. En kedja jag gillar lite extra är Renberg- Ericsson- Söderberg som jag tror kan fungera riktigt bra ihop. Jag måste även få berömma Krekula som gjort ett kanonjobb som back. Varför inte? juniorerna har gått upp och visat att dom börjar mogna oerhört i och med mer ansvar i laget. Bra Jobbat!

Nu hejar vi på Skellefteå AIK ikväll! Ha det! Kram Ulle

Av Ulrika - 27 januari 2009 11:22

Jag har varit hos läkaren för slutgiltigt intyg  och det är verkligen inte lätt.

Jag fick veta att det är näst intill omöjligt att få varaktig sjukersättning, det är ju samma som pension. Alla utredningar angående mig pekar på att jag bara ska jobba max halvtid. Men nu ska då ytterligare ett intyg in och det är viktigare än någonsin för jag har 14 månader kvar som jag kan få tidsbegränsad sjukersättning och efter det är det då meningen att jag ska börja jobba den tid som intygen säger att jag ska orka. Det är bara att hoppas att jag kan få varaktig sj.ers på halvtid, för vad gör jag annars? börjar jobba heltid igen? Då kan jag berätta att då är det en tjej som inte orkar strida längre. Snacka om smäll på käften! men nu ska man se saken positivt, allt kommer att ordna sig! det blir bara ganska rörigt i mitt huvud när jag inte riktigt har koll på vad som händer.

Vad som än händer så hoppas jag att det kommer något bra ur det. / Ulle

Av Ulrika - 26 januari 2009 15:21

Det är Natalie, William och Kevin som är Team NWK.

Av Ulrika - 26 januari 2009 15:11

Nu två dagar på raken har jag sett en jätteuggla mitt på dagen här i Yttervik. Jag vet inte om det är en Pärl, katt,eller slag uggla men den är himla mäktig där den sitter och när den flyger iväg så är det säkert 170cm i vingspann. Hur mäktigt är inte det.

Jag har jobbat idag och det gick riktigt bra, jag har insett att jag är nog lite av en psykolog på jobbet för det är många som kommer och lättar sitt hjärta för mig. Det är ju ganska kul, men det får inte gå överstyr för allt vill jag inte veta här i världen. Ikväll har vi styrelsemöte hemma hos Sollan. Jag tror inte att mötet blir så väldigt långt för punkterna vi har är nog ganska snabbt avklarade. Hur det blir med hemsidan får visst vänta tills vi haft medlems möte. Att det kan bli tjorvigt ibland! Ha det! Kram Ulle

Av Ulrika - 25 januari 2009 14:03

Jag har väldigt ont i ryggen. Jag fixar inte att gå ut med hundarna för när jag får så här i ryggen då fungerar inte mina ben så bra.

Någonting kul var att när vi kom hem från innebandyn idag så var det en gigantisk uggla som satt på en elkabel ganska nära vårt hus. Jag skyndade in för att hämta kameran men tyvärr så hann jag inte tillbaka innan han flugit sin kos så ni får tro på mitt ord.

Jag hoppas att jag känner mig bättre i ryggen imorrn så att jag kan jobba.

På Tisdag ska jag till läkaren för att skriva intyg för framtiden. Det är ett ganska viktigt intyg för att det kommer väl at säga om jag blir halvpensio eller nåt. Nu hoppas jag att jag kan fixa att så småningom komma upp till halvtid. Ha det så bra! Kram Ulle

Av Ulrika - 24 januari 2009 19:40

Skellefteå Aik var bara några minuter från förlust mot Rögle då klev vår Niko Dimitrakos in och stal scenen. Han satte både 1 och 2 mål, 2:an kom när det var 3 sekunder kvar. Ni må tro det kändes bra. Matchen slutade 1-2 till SAIK och det var välbehövda poäng. Första och andra period spelade Aik mycket bra men tredje vet jag inte vad som hände förutom målen. Det var stress och slarv, stök och bök alltså inget bra spel i tredje. Men som sagt tog dom sig samman efter en timeout och gjorde 2 mål. Segerns sötma!. Jag och Tord drack champagne till maten. En flaska jag fick när jag blev 40år men som inte gick åt då. Jag och Kevin har varit på kalas idag hos Isabell numera 5år tillika Kevins kusin. På förmiddagen blev det träning med hundarna och lite skoterkörning. William spelade innebandymatch idag med 98 och imorgon har han match med sitt eget lag -97 och då spelar dom på Eddahallen. Han vill ha mycket speltid. Det har varit mycket sport idag på TV och live. Just nu spelas handboll på TV och jag tror att Sverige kommer att förlora mot Frankrike. Men man kan ju alltid hoppas på det motsatta. Sverige har oxå haft några pallplaceringar i skidåkning idag både slalom, längd och skidskytte. Ha en bra kväll! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards