ulle

Alla inlägg under januari 2010

Av Ulrika - 30 januari 2010 09:47

Det känns ganska bra att komma hem igen. Det har varit många utmaningar i Umeå. Det är jobbigt att under fyra dagar bli utsatt för massor med utmaningar för huvud och rygg. Nu har dom i alla fall kött på benen att skriva intyg till F-kassan, och då får jag nu se om jag får någon slags varaktig sjukersättning på halvtid. Jag har oxå blivit remitterad på många olika ställen ska bl.a på en ny hjärnröntgen och så måste jag kolla mina ögon för jag är dubbelseende utemellan. Det är bara att vänta och se helt enkelt.


Kevin ska på kalas hos Isabell kl.13.00 hon fyllde 6år igår.


Idag är det derby mot Luleå för Skellefteå AIK.   Jag försökte få tag i sittplatsbiljetter men det var slutsålt, så det blir att se matchen på tv istället. Bortamatchen mot Frölunda sist var skandal för Saik låg i ledning 1-3 inför sista perioden då dom bara rasade igenom och förlorade med 5-4 då det borde ha slutat med seger. Men säga vad man vill så när SAIK är i sitt esse så är dom svårslagna.

  Jag hejar på mitt lag Skellefteå AIK och tror på seger i afton. Håller dom bara i det bra spelet så är det inga problem.

Ha det så bra idag! Kram Ulle  

Av Ulrika - 24 januari 2010 18:36

  En av mina bästa vänner Ela har fyllt 40 år, så vi överraskade henne med en weekend på Piteå havsbad. Vi var 5 tjejor som åkte dit! temat var schlager, vilket inte riktigt är mitt första val. Men efter bad och massor med tjejsnack så intog vi restaurangen, åt gott och showen började. Vem hade väl trott att t.o.m jag kunde hänga med i låtarna.   JAG KAN JU SCHLAGERLÅTAR!  Det var riktigt skoj att få umgås med goda vänner och man såg en och annan skidåkare oxå eftersom det har varit SM i helgen.

Lördag åkte vi in till stan och shoppade lite på halva reapriset och man fyndade en del. Kom hem på aftonsidan lagom till att hockeyn skulle börja.


  VILKEN MATCH!   jag som hade gruvat mig för bortamatchen mot Timrå. Skellefteå AIK stormade in i matchen när Jimmie Ericsson slog in första målet efter bara några sekunder. Kunde inte ha fått mycket bättre start. Saik kunde spela som aldrig förr, men man kunde ha misstänkt att dom inte skulle orka spela i den farten hela matchen. Andra perioden var mycket sämre och Timrå knaprade in tills det stod 2-2 men Jimmie fick avgöra genom att slå in 3:an i ett uruselt powerplay i tredje perioden. Men Skellefteå AIK fick vinna på borta plan vilket var länge sedan.


Söndagen har bestått av packning och planering,   jag åker till Umeå Måndag- Torsdag för bedömning på neurorehab. F-kassan drar snart in min sjukersättning. Om jag inte får någon slags pension på halvtid, då får jag klara mig på det jag orkar jobba och det är inte mer än halvtid justsåpass! Det första som åker om vi måste börja spara in är tyvärr hundarna. Mina älskade hundar! det får inte ske. Nu ska jag tänka positivt och att allt kommer att sluta bra.


Ha det bra i veckan! Kram Ulle  

Av Ulrika - 21 januari 2010 18:44

Det har varit lite kallare -12, -15 men solen har varit framme, bara det gör att det blir mycket trevligare att vara ute. Hela familjen har gått och blitt förkylda, Tord är riktigt sjuk, Kevin har hosta och mina bihålor är inte riktigt som dom ska.

Ikväll är det match igen Skellefteå AIK möter Brynäs hemma och som vanligt hoppas jag på seger. Håll tummarna!

Ha en bra kväll! Kram Ulle

Av Ulrika - 17 januari 2010 09:46

Det kanske är på väg åt rätt håll nu......... Hur många gånger har jag inte sagt det eter en seger. Faktiskt så har Saik spelat lite bättre på sistonde och vad säger man om kedjan med Surovy, Forsell och Tenkrat, där har dom hittat rätt! Tenkrat blir serverad puckarna i fart och vilken fart sen, snabbspolning. Min favvo Antos gjorde 2 mål igår, han var på rätt plats vid rätt tillfälle, blev oxå matchens spelare. Flytet har inte varit på Saik sida men mot Tälje hade laget bra flyt.

Nästa gång möter Saik Brynäs som såg riktigt taggade ut igår mot Rögle. Men får Saik bara spelet att fungera så ska det inte vara några problem.

  

Jag hann med mycket igår, men så ärjag kvinna oxå!!!!

Efter att hundarna var motionerade så blev det kloklippning och skrapning av tandsten så nu är hundarna exemplariska.

Vi var på hockeyplan i Bureå så Kevin skulle få prova åka skridskor. Jag kan säga att en annan är absolut inget proffs på skridskor så jag försökte visa hur man åker med mina fötter. Kevin hade inte lätt att stå på skridskorna han heller, men det var ju första gången. Det blir nog bättre sen.......

Vi åkte upp på Bureberget en sväng och det var riktigt många som var och åkte i backen. Vi hann hem igen lagom till att hinna äta en supergod middag före hockeyn som ni vet slutade med seger.

Idag är en annan dag! någon hade fipplat med min väckare så att den ringde klockan 2 inatt så min sömn har inte varit den bästa.

William och Kevin lekte så häftigt igår så att William har stukat foten ordentligt, får seom vi måste åka och röntga den idag. Hoppas inte!

Ha en bra dag! Kram Ulle  

Av Ulrika - 15 januari 2010 13:11

Jag tänkte att jag kanske skulle göra nåt annat, men det var 50st till som hade samma tanke. Är det meningen att man ska få jobbet så blir det väl så. Jag har inte sökt nåt jobb sen 1992 så det var ett tag sen.


  Skitmatch igår! jag som trodde på vinst för Skellefteå AIK, men tji fick jag. Många skador börjar det vara i laget, så innan transferfönstret stänger så tycker jag att det är dags att värva. Både Warg och Bellemare är knäskadade och det är några spelare med lite småblessyrer och VAR ÄR MÅLEN! Jag vet inte vad som ska göras men det jag vet att inställningen på spelarna är inte på topp. Den ända som riktigt ville igår var Tenkrat han var suverän, allt han gjorde blev till nåt kreativt....men tyvärr inte mål. Bättre lycka nästa gång, men inte i samma hjulspår tack!


Nu ska jag ut med hundarna och det är lite halvkallt och solen lyser med sin frånvaro. Det känns säkert bättre när jag kommit ut.

Ha en bra dag! Kram Ulle  

Av Ulrika - 14 januari 2010 16:34

Har jobbat idag, åkte sedan hemåt och vad ser jag? Regnbågen! Jag vet inte om jag någonsin sett regnbågen på vintern. Är det möjligt?

Tog ut hundarna en skogspromme, dom fick springa lösa för det var ganska kallt idag -19. Full fräs! Tur att man är bra på att klä både sig själv och hundarna.

Ikväll är det dags för Skellefteå AIK att vinna borta mot HV71  ,   eller hur!

När vi åker härifrån så blir det hem och sätta sig i soffan och se matchen. Gud nåde den som har grävt av kabeln den här gången!

Det är så att när man har små barn så kan man inte åka på arenan och se matchen, då har man inget val än att se det på TV.

Ha en bra kväll! Kram Ulle    

Av Ulrika - 12 januari 2010 20:12

Den här dagen föddes tydligen många, Tord mamma Gunilla, världens bästa Nisse Marklund, Patrik Granlund och William och Natalies lillasyster Felicia.

Så vi har varit i afton och ätit smörgåstårta i Innervik hos Gunilla.

Det är ofattbart att för bara någon vecka sedan var det -30grader och nu har vi nollgradigt.

Det är för härligt att vara ute med hundarna när det är så här pass varmt ute.

Ikväll är det bara Frölunda och Brynäs som spelar och just nu leder Brynäs, övriga lag spelar inte förrän på Torsdag. Skellefteå AIK möter HV71 på bortaplan och jag hoppas på seger även den här gången.

Ha en bra kväll och ta det lugnt! Kram Ulle  

Av Ulrika - 10 januari 2010 09:31

Hur kommer fortsättningen att se ut månne. Vi lyckades aldrig se matchen för någon kabel var paj, så sändningen från arenan fungerade inte.

Synd! när dom spelade ett spel som jag gillar! i alla fall i 2 och 3 perioden.

Försökte få info via Norran, som oxå brakade ihop. Text TV hur roligt är det! Då finns det bara radion kvar, så vi hörde avslutningen av matchen.

  

Idag har vi ett födelsedagsbarn, William blir tonåring idag, 13 år. Han var något seg att få kontakt med så här på morgonkvisten.

  

Han spelade innebandymatch igår i korpenhallen med sitt Rönnskärs lag. Dom vann med 7-2. Så det var idel segrar igår!

Nu ska jag ut med hundarna en sväng, för nu är det riktigt härligt ute ca -5 och det är överkomligt.

Ha en bra dag! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards