ulle

Alla inlägg under maj 2009

Av Ulrika - 31 maj 2009 08:41

Igår var jag på banan en stund och hjälpte till för vi måste få allt klart till tävlingarna nästa helg. Kortburen är inte riktigt klar än, så dom som tänkte träna på kort idag kan inte göra det. Nu ska vi iväg på fotboll. Kram Ulle

Av Ulrika - 27 maj 2009 20:57

Idag hade vi ganska pissigt väder så man blir inte så peppad. Det strulade med haren etersom inbrott tjuvarna varit och mixtrat med strömmen, men det var före träningen började. Det var ungefär 11 lopp i kväll och Snake fick en ny chans ikväll och det gick bara finfint. Tord fick starta honom och jag stod och tittade hur han stod i buren utanför staketet. Han är jättehet på att komma ut, går ner bra men vill gärna tjuvstarta så han backar går fram backar igen etc. jag tror att det ordnar sig med lite mer starter.

Jag har varit på spa idag direkt efter jobbet och det känns lite lyxigt.

Jag hoppas att det gick bra att åka pendeln med Smoky och Viper i Tisdags, jag saknar dom redan. Ha det så bra! Kram Ulle

Av Ulrika - 26 maj 2009 20:53

Nu är jag hemma från Stockholm igen.

Jag vill bara visa hur Smoky och Viper såg ut när dom såg mig. Och som vanligt började jag gråta både när vi möttes och när jag skulle åka, separationsångest. Jag ÄLSKAR mina hundar för mycket ibland!

Vi har haft inbrott på hundkappbanan sen igår, tänk att folk måste bryta sig in överallt. Vi blev av med en del av värde och det behövde vi verkligen inte i dessa tider. Ha en god kväll! Kram Ulle

Av Ulrika - 25 maj 2009 11:53

Det var hur många som helst som skulle träna, 34 lopp med hundar av olika sorter. Jag var tvungen att vikttraila Higgins som blivit lite tyngre under vintern. Banan kändes riktigt bra så han fick springa 510m och det gjorde han med bravur 29.90 så han är i bra form. Det kan bero på att han inte har ont i ryggen. Snake skulle få springa ett var från 510 bur men han stod bakvägen när buren gick upp, det känns lite jobbigt att han kommit på att vända i buren, hoppas att det försvinner snart. I övrigt sprang han bra när han väl kommit ut. Det kom några Sundsvallare och tränade på vår bana, jag tror att det var 9st hundar. Jag sov dåligt inatt och ska till Stockholm imorgon. Nu ska jag ut med hundarna i solen. Ha det! Kram Ulle 

Av Ulrika - 23 maj 2009 06:45

Tävlingarna nästa helg blev inställda p.g.a folk i allmänhet har inte hunnit träna upp sina hundar nog än. Trist! men vi har tävling helgen därpå oxå och då hoppas jag verkligen att vi får mycket hundar till start. Igår hade jag och Kevin en sån här dag då man bara kan vara. Först var vi på stan en stund efter det åkte vi hem till Jenny och barnen där vi fick lunch och barnen fick leka. Jenny och Mathias skulle gå på bio på kvällen och se änglar och demoner och då blev man förstås sugen på det. Leif och Lotta skulle på travet med sina hästar och det var också ett tag sen jag var så det skulle oxå varit kul, men vad blev det?? "SOFFAN" det fanns ingen mer ork kvar.

Idag är det arbetsdag på hundkappen för att få klar banan. Tord ska inte dit för han ska åka och fiska med Natalie och John, sen har han jobbat en hel del redan. Jag och Kevin åker nog ut på banan ett tag, jag ska dit med sockerfritt fika till dom som har diabetes. Nu blir det att åka med banderoller och magneter till Reklamcity till veckan för ommärkning igen. Nästa tävling är ju som sagt den 7/6 redan. Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 22 maj 2009 06:21

Kevin var och lekte med Isabell under tiden. Våra hundar fick inte träna den här gången då vi själva höll i träningen för det blir så stressigt då.

Vi hade ju tur med att det hade regnat en hel del under dagen så banan blev bevattnad. Leif hade sladdat banan och några stycken packade den.

Det blev ca. 15 race och vi har bara medelburen på banan för kort buren fixas så när vi tar tid så har vi mätat upp var 295m är. Tiderna finns på hemsidan under fliken träning. Det finns länk härifrån. Vi hade några nya medlemmar som var med, jättekul.

Träningen gick mycket bra för våran träningsgrupp funkar jättebra ihop.

Igår så var Jennys familj här nästan hela dagen. Då fick jag sällskap när jag promenerade med hundarna för Jenny och Clair hängde med. Lunch åt vi på altanen då Tord hade gjort sin suveräna hemmadesignade pytt(hur god som helst) på grillen. Barnen badade i badtunnan, det gjorde även Tord.

En trevlig dag helt enkelt!

Idag ska jag och Kevin(som är ledig) åka till stan och ha det mysigt, när vi kommer hem igen får vi ta itu med hundarna.

Tyvärr så ser det just nu inte ut som att det blir några tävlingar, för det behövs fler anmälda, men anmälan går inte ut förän i afton kl. 18.00 så det sista som lämnar en är hoppet! Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 19 maj 2009 10:06

Jag och Kevin kom på att vi skulle cykla till dagis i Bureå eller jag cyklar och han åker. Jag tänkte att det kan väl inte ta mer än 15 minuter att cykla 6km men jag vet inte om jag har tappat begreppet i tid när jag mest kör bil för det tog 25minuter till dagis, sen skulle jag ju hem oxå. Igår kändes det ändå bra i kroppen. Idag har jag ont i höfterna så jag ska tillbringa en del tid på spikmatta har jag tänkt och ha lite sjukgymnastik hemma.

Givetvis ska jag ut med hundarna så länge vädret är bra för det ser ut att ska börja regna idag. Regnar det så är det bra för hundkappbanan behöver vatten och det är lite gratishjälp.Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 17 maj 2009 21:10

Prova på dagen blev en fullträff, vi hade Borzoier, Saluki, Italiensk vinthund, whippet, greyhound och t.o.m en spansk whippet. Dagen förflöt utan några större bekymmer. Vi hade jättebra väder för solen sken hela dagen med resultat att man blev lite röd i fejan.

Jag åkte hem och hämtade hundarna som skulle få träna och Higgins fick springa kort för det var lite tung bana men det gick bra. Snake fick bara springa från bur för han var ju nyss på älgjakt men det gick oxå bra. Båda hundarna var väldigt taggade på haren och dom har förståss längtat till denna dagen. Nu är jag lite knäckt efter dagen så jag ska lägga mig och kika på någon Söndagsfilm, nån bra borde det väl finnas. Jag gillar kriminalserier typ CSI, Bones, Navy CIS och criminal minds. Godkväll! Kram Ulle

ps: Glöm inte att anmäla till våra tävlingar den 30/5. See you!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards