ulle

Alla inlägg under april 2011

Av Ulrika - 25 april 2011 15:54

Det är så härlig med allt spirade liv som kommer med våren.

Helt plötsligt så är nästan all snö borta.

    Det finns en baksida med våren oxå, för oss som är pollenallergiker.

Det rinner ur näsa och ögon mest hela tiden.

Kevin är lerig mest hela tiden så tvättmaskinen går för fulla varv+ att skorna måste tvättas från all lera, tur att kevin har många par skor!

Här poserar Kevin med sin kompis Elias som oxå är motortokig.

 

Med våren kommer oxå massa arbete, altanen ska oljas och alla planteringar ska fixas inför sommarens odlingar. Tord sjåar! min rygg pallar inte sånt jobb!

     Hundarna har oxå fått glädjefnatt!

Snake slaktar det lilla som är kvar av några dynor i hundgården, Higgins jagar Snake för att han tycker han ska skärpa sig och inte vara så omogen.

     

 

 

På påsklördag hade vi storfrämmande av Katja med familj och alla hundar.

Vi grillade och alla grabbar badade badtunna medan jag och Katja fick prata av oss. Jag fick en jättefin blombukett som nu står på köksbordet med mina påskliljor. En supertrevlig kväll i trevligt sällskap!

       Ha en bra vår alla snart är det sommar! Kram Ulle  



Av Ulrika - 6 april 2011 12:46

Skellefteå AIK åkte till Karlstad och stormade in på isen, men glömde bort att försvara sig! resultat 0-3 efter första perioden INTE speciellt kul!

Dom spelade bättre 2:a ch tredje perioden och nådde så när fram.

Förlust i första matchen så nu är det bara att glömma och gå vidare.

Ny match imorrn på hemmaplan och då är det bara seger som gäller!


Jag håller i huvudet dag oxå, har ont i nacken och det resulterar i huvudvärk.

Inte var det nåt kul att titta ut och det snöar stora lapphandskar på morgonen, men nu verkar det ha slutat.

Camilla tog ett superfint kort på Isac och Nitro i helgen somjag har fått låna.

Har även lånat kortet på Isac Higgins och Snake.

    

Anette tog kort på Kusinerna Kevin och Isabell när dom var och hälsade på Ebbas valpar. Snuttegull!

 

Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 5 april 2011 10:39

Igår nådde jag nog botten så nu har det nog vänt. Både kroppen och knoppen är bättre idag!

Nu till min supersuveräna helg i norrbotten, hos mina kära vänner Camilla, (Isac ;)) och Katja med familj.

På Lördagmorgon satte jag mig på bussen till Piteå, väl där blev jag mött av Isac och Camilla på busstationen. En liten sväng till camillas lägenhet för lite fika sen bar det iväg till Katja med familj. Jag bor på landet som jag brukar säga, men Katja bor ute i skogen, det var lite knepigt att hitta vägen men vi hade fått en jättebra beskrivning av Katja. Jag kan säga att det var länge sedan jag hade så trevligt!

Mycket pratande, för det är vi bra på allihopa och himmmelskt god mat, så på kvällskvisten rullade man fram.

 

Jag var även den sanna AIK fan jag är och fotades med Skellefteåbanans banrekordhållare Nitro Methan iklädd AIK halsduk.

  

Isac fortsätter att värva stödhudar till deras "Olle" Undercover, han har tidigare frågat om Snake kunde springa med honom, Men nu visar han att han siktar högt med deras Olle genom att fråga om Nitro kan vara stödhund. Rätt tänkt Isac! ;)

Vi fick även göra en ny bekantskap med Katjas nya hund "Zorro" Soulmate song.

Som verkar vara en kille som vet var skåpet ska stå. Han var lite närgången på mig oxå, jag gillar virveln på hans huvud.

    

efter en trevlig dag hos Katja åkte vi tillbaka till piteå och hundarna hos Camilla.

Olle var inte så sugen på att vara med på bild, han ville mest bara mysa.

Triss gammelmannen är nog den äldsta greyhound jag känner.

   

Jag hoppas att Camilla delar med sig av sina foton på min favorit Elton som är hur mysig som helst.

Efter en supertrevlig dag blev det sängdags och jag sov som en sten, fastän Kenneth (undulat) bara ville snacka, men när jag somnat blev han tyst!  

På Söndagen tog jag bussen hem till Skellefte igen, borta bra men hemma bäst!

Tack tjejer för en supertrevlig helg och vi gör snart om det igen!

 

Nu börjar den! FINALEN! Skellefteå AIK möter Färjestad på bortaplan ikväll, jag tycker att laget har spelat bra på bortaplan när dom spelade mot Luleå så dom får gärna fortsätta med det. Jag ska berätta att jag började gråta glädjetårar när vi var klara för final. Så nog har man AIK hjärta alltid!

Ha en jättebra dag och håll tummarna att SAIK får ta GULDET i år. Kram Ulle


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards