ulle

Alla inlägg under december 2012

Av Ulrika - 29 december 2012 18:18

Nu är han äntligen ikapp mig i ålder, Tord har blivit 40 år.

Tord hade gjort en fantastiskt vacker tårta.

 

Det ska ju tydligen jäklas med 40 åringar! Anette, Emma och Duncan tog chansen.

 

Tyvärr så fickjag slut batteri i kameran så det blev inte många bilder tagna!

Julen har vi tillbringat som vanligt, dagen före hos min pappa.

 

Förväntansfulla barn!

 

Lek med julklappar! observera uttråkad Clair i vänsterkant!

Lite gangdam style av Isabell och Jenny.

 

Tord med sin snygga mössa.

 

Jag och min kära syster.

 

Lite julbilder från vårt hus.

       

Där vi var på julafton och så avslutar vi med myskatterna!

 

Ha en god fortsättning och ett gott slut allihopa! Kram Ulle   

Av Ulrika - 11 december 2012 14:32

Jag och Kevin var inne och bakade inför Tords födelsedag om 3 dagar, Kevin gick iväg och skulle kolla vad pappa gjorde och hittade honom blödandes utanför dörren.

Han hade ramlat uppifrån taknocken ca. 8 meter upp. Förmodligen så var det så att han fick en kofot i huvudet och det var därför han ramlade. Vem vet?

Kevin sprang in och hämtade massor med plåster för det är det man gör när man blöder.

Jag fick in Tord i hallen, men hade jag vetat vad som hänt hade jag aldrig vågat röra honom.

Kevin hämtade telefonen så jag kunde ringa 112, dom höll kontakten ända tills ambulanserna kom på plats..

Tord blev fixerad och fick smärtstillande, sen åkte dom iväg.

Jag bara grät och skakade, vad skulle hända nu? Skulle vi förlora Tord?

Han hade ett 30 tal frakturer varav ett stort jack i huvudet, punkterat båda lungorna och hjärnskakning.

3 ryggkotor var krossade.

För att göra en lång histora kort så låg han inlagd på intensiven i Ske-å och Umeå ca. 14 dagar sen ortopeden så att sammanlagt blev det 34 dygn.

Jag kan säga att vår jul och nyår var som en mardröm. Allt man önskade var att Tord skulle komma tillbaka till oss.

Resan tillbaka har varit lång och knölig, men jag är glad att jag har en karl som är tjurigare än få, annars hade han nog inte varit där han är idag.

Nu så här ett år senare så har han börjat jobba halvtid, inte riktigt med samma arbetsuppgifter som tidigare men dock jobb.

Han lever med smärta varje dag och kommer nog att få göra resten av livet oxå.

Vi kan säga att vi firar ett års jubileum idag!

Nu lite rapporter från våra goa katter....

Aldrig hade jag trott att våra vildbasar skulle bli så goa som dom är.

         

Ha det så bra och på Fredag blir Tord 40år, men han blir inte firad förrän Lördag.

Jo! av familjen såklart! Kram Ulle  


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards