ulle

Alla inlägg under oktober 2012

Av Ulrika - 31 oktober 2012 16:06

Att förlora en kär familjemedlem, våran Tussan började bete sig underligt under helgen och har druckit ofantliga mängder med vatten så att jag började misstänka att njurarna börjat ta slut på ålders höst.

Mycket riktigt så var det så och hon blev så dålig på två dagar att det bara kunde sluta på ett sätt.

På Tisdagen fick hon åka till katthimlen!!!

Våran kära Tussan! man är aldrig förberedd på alla känslor, det var länge sedan jag grät så mycket!

Det ända positiva är väl att det fick gå fort och att hon levt ett långt härligt liv!

Hon var ett original våran kartongkatt.

     

Det fanns väl ingen som kunde sitta och sova som hon.

 

Kevin har alltid haft henne i sin säng för att kunna sova, så där blev det snabbt problem.

Jag kontaktade djurskyddet för att kolla omdom hade några katter som passade oss, men det slutade med att vi hämtade hem två kattungar som var mera vilda än tama.

Dom namn dom fått hittills är Sötis ( den svarta) Izza ( den blå).

Jag informerade Kevin att dom inte gick ha i sängen, men det accepterade han för dom går ju leka med.

Först måste man få tag i dom!!!!!

Så här såg det ut dom första dagarna.

 

Nu en vecka senare håller dom på att vara riktiga livsnjutare så änfinns det hopp!

Happy helloween alla! Kram Ulle  

Av Ulrika - 14 oktober 2012 16:15

Jag har ju varit så lycklig för jag hittade ett perfekt träningsredskap nämligen mina 4kg pumpstavar.

Det är så jädra bra att man kan spänna hundarna runt magen och ändå träna sig själv ordentligt.

Jag har ju som sagt fått bort 12kg från min lekamen sen i sommar, men........

Då fick jag ont i armåge, underarm och efter många om och men så blev det konstaterat tennisarmbåge.

Det är en total omöjlighet för jag vet inte om jag nån gång spelat tennis!

Nä, skämt och sido! Stretching och akupunktur blev ordinationen.

Det har inte hjälpt mig speciellt, i Fredags fick jag en kortisonspruta i sidan på armvecket för det var där inflammationen satt. Och till min fasa så fick jag inte gå med mina stavar på ett tag!

Nu är det så att redan förstapromenaden utan stavar så insåg jag var problemet var, man pendlar nämligen inte bakåt med armen när man går med pumpstavarna så hela framsidan av armarna är mycket kortare än baksidan, så några promenader med armarna pendlande som väderkvarnar så är nog mitt problem med armarna ur världen.


Jag har ett annat bekymmer i mitt liv som jag kommer att vädra när jag vet hur det blir, men det får vänta!


Mitt kära lag Skellefteå AIK har många skadebekymmer i laget både långa och kortvariga, men vi har ändå jobbat oss upp i topp av elitserien . Vilken kämpainsats! Juniorerna går i bräschen och har gjort många poäng åt laget. Några som känns extra bra nu är Melker Karlsson och Oskar Lindberg, en till som gjort sig ett namn är Viktor Arvidsson som påminner mycket om min gamla favorit Anders Söderberg som nu lagt skrillorna på hyllan.


Jag vet inte om jag kan komma ihåg att det regnat så här ofantligt mycket någonsin under min livstid, det är helt osannolikt! Marken är totalt mättad på vatten så man vadar omkring i vatten var än man går.

Då hoppas jag att vi får en "lagom" vinter och inte behöver frysa ihjäl!

Ha det så bra tills nästa gång! Kram Ulle  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards