ulle

Alla inlägg under februari 2011

Av Ulrika - 23 februari 2011 08:47

Oj! vad kallt det är hela tiden och inte är det många dagar det har varit varmare än -20.

Igår var jag ut med hundarna en runda och då värmde solen riktigt skönt, rena rama blia när det är-15 ute.

Jag längtar hur mycket som helst till värme och sommar, det är så mycket trevligare då.

Största fördelen med vinter är hockeyn och att det är så vackert ute!

Nu hoppas jag att min feber har försvunnit, jag har haft mellan 38-39 i flera månader och då har inte sprutorna i ryggen hjälpt. Så nu fick jag vänta tills jag blev frisk och det hoppas jag att jag är nu. Lite snuva får man stå ut med!

I morse blev jag lite kall i brallan då jag skulle skjutas Kevin till skolan, Ja! jag skjutsar! han vill absolut inte åka buss och för att slippa bråka och stressa så är det enklare för mig att skjutsa.

I alla fall så hade vi bråttom och byavägen är inte så bred nu när det är vinter, och bakom en kurva så får jag möte med en långtradare, det är tur man har bra bromsar och att det inte var blankis för då hade det inte slutat lika bra.

Nu backade jag in på en grannes infart och lastbilen fick passera,för det är ju så att stört kör först och jag har bara min Suzuki grand vitara som jag gillar skarpt.

Nu är Skellefteå AIK i ensam serieledning, får se hur länge det varar!

I Lördags spelade dom mot Frölunda borta och snacka om skitmatch så den är bara att glömma och gå vidare.

Igår var det match mot Södertälje hemma och det började bra i första perioden, men då vi hade en ledning med 3-1 så började det spelas något annat och vips så hade SSK kvitterat till 3-3, och jag måste erkänna att SSK var det bättre laget efter det, men i slutsekunderna så räddade Tim Erixon på mållinjen och Jocke Lindström satte segermålet för Skellefteå AIK. What a relief! Shit så spännande det var på sluttampen!

David Rundblad håller på att sätta sina spår i Saiks historia då han nu är uppe på 44 poäng och är back, vår förra rekordhållare som back, Göran Lindblom satte 43 poäng under 1 säsong, men på den tiden var det färre matcher så han får väl se det så att han gjorde mer poäng på färre matcher. David kan kanske nå oanade poäng vem vet?

  

Nu hoppas vi på vår , seger i elitserien och att jag ska få bli frisk och slippa ha ont och minsann kanske kunna  börja jobba igen, det tär på ekonomin att vara sjukskriven.

Ha en bra dag! Kram Ulle     

Av Ulrika - 14 februari 2011 10:43

Idag var det -28 på morgonkvisten nu är det -26 och det verkar inte som det ska bli nån värme på hela veckan.

Igår var vi Tord, Kevin och jag till Bureå på Vinterns (hockeyns) dag.

Kevin hade med sig löparskidorna och åkte en sväng.

  

  

Dom hade skoteruppvisning som Kevin tyckte var vääääldigt intressant.

      

Jocke Eriksson och Niklas Burström från Skellefteå AIK var där och busade med smågrabbarna på isen.

    

Termometern visade på -17 men det kändes som -40 minst, det var himligt kallt  så vi var bara där 1 och en halv timme och min förkylning gillade det inte.

När vi kom hem igen så upptäckte vi att strömmen hade gått i hundhuset så hundarna blev jätteglada då jag tog in dom i huset så vi fick mysa i soffan medan Tord fick vara ute och frysa och fixa.

  

Varken jag eller hundarna gillar kylan så vi håller oss inne tills det blir varmare.

Jag önskar alla en hjärtlig dag Kram Ulle!  

Av Ulrika - 9 februari 2011 08:45

För en vecka sen var jag på smärtkliniken i Umeå, den viktigaste tiden efter sprutorna är dom första 6 timmarna och då tror jag att jag var ganska ok! lite bekymmer medvänster sida men höger bra.

Jag har under lång tid haft lite feber men dagen efter behandlingen så bröt influensan ut med feber och ont överallt.

Jag fick 8 sprutor i ryggen den här gången och när jag blev sjuk så kändes det ungefär som någon slagit mig med gummiklubba i ryggen INTE KUL!

Idag känns kroppen bättre och jag hade bara 38 grader i feber, annars har det mest legat kring 39.

Det susar i öronen och man orkar inte många knop.

Förra vintern var det samma visa och nu när jag var på vc så sa dom att jag tillhör riskgrupp och måste vaccinera mig mot influensan, för kroppen orkar inte stå emot den.

Nästa höst är det jag som hänger på handtaget när dom börjar vaccinera, jag och gamlingarna.

Hundarna har Tord fått ta hand om, förutom kloklippning för det vill jag göra själv.

Kevin har börjat spela fotboll och gjorde sitt första mål igår, han får ju en ganska bra träning av sin brorsa William som går fotbollsklass och är riktigt duktig, givetvis vill han att Kevin ska vara duktig han med.

Min dator har varit inlämnad för lagning i 3 veckor nu men nu är den klar, jag vet inte vad dom gjort med den men fläkten var seg och datorn gick varm.

Syrran fyller år idag så Grattis Jenny!

  

Ha en bra dag! Kram Ulle  

ps min mail funkar igen!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards