ulle

Alla inlägg under juli 2011

Av Ulrika - 27 juli 2011 19:44

Så har vi hittat på det ena och det andra i sommar bl.a var vi till Lycksele djurpark en bra dag. Jag, tord, William och Kevin stack iväg över dagen.

Men om jag säger så här att man ska nog inte åka varma dagar till djurparken för då gör djurparksdjuren lika mycket som mina greyhounds alltså INGENTING, men några såg vi då i alla fall.

Det är alltid rätt så konditionskrävande att ta sig upp för backarna.

Men tappra som vi var tog vi dessutom en vagn att dra på ( gör inte om det igen!)

Djuren var liksom på slapparsidan och inte nära staketen.

Ursöt fjällräv!

        Likadana renar träffade vi på vägen dit, utan att betala!

Sen lyckades vi faktiskt se något som man inte ser varje gång man är där nämligen en Utter!

Sen blev det lite lek och styrketest William och Kevin emellan. Dom började med trampbåt och då gäller det att vara koordinerad.

En elbil som Kevin tyckte gick alldeles för sakta, dom hade även 4hjulingar men dom skulle man vara 10år för att köra, fastän Kevin har en exakt likadan hemma.

      När man kör grävare gäller det att ha tungan rätt i munnen,och vilken koordination sen!

Vi avslutade med ett besök på dollarstore och köpte massa godis innan vi styrde vägen hemåt igen.

    Jag höll på att glömma det gulliga lilla shettisfölet!

 

Jag lät Snake springa 510m i Söndags, och det såg jättebra ut och han verkade inte speciellt slut efteråt heller. Upp som en sol och ner som en pannkaka, dagen efter så var han höger fram halt. Nu har jag varit och fixat till honom och hoppas att han kanske kan hålla resten av säsongen. I Augusti blir det nog medel i alla fall och det har han inte sprungit sen licensloppen.

I love it när det är så här varmt!

Ha en bra fortsättning på sommaren, och jag hoppas på mycket värme resten av sommaren oxå! Kram Ulle  


Av Ulrika - 24 juli 2011 09:48

Men vi har haft en jättebra sommar och semester. Vi har hunnit med både det ena och det andra och allt under bara några veckor.

Vi har firat familjens 18 åring Natalie, och det blev givetvis surströmming för det är nåt som hon gillar men inte jag! jag äter klämma med mina köttbullar på istället.

            Sommaren har varit underbar, förmed värmen så har jag inte lika ont, och det är en bidragande orsak till att man orkar mer.

Vi har hunnit med bröllop, en sväng till Haparanda och Ikea, vi har bakat i bagarstugan, Lycksele djurpark, badat, umgåtts med vänner och mycket mycket mer............

Jag återkommer med mer info!


Jag känner djup sorg över det som hänt i Norge, Att det finns dom som ser sig som en bättre människa än andra! Nej! Tacka vet jag alla människors lika värde!


Ha en bra dag! Kram Ulle


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards