ulle

Alla inlägg under maj 2011

Av Ulrika - 23 maj 2011 12:03

På olika platser vid samma tillfälle.

Igår lämnade jag Higgins hemma när vi skulle åka och träna på banan.

När vi kom till banan så var det strul med kortburen så alla skulle starta från 510m burarna. Snake och Rudolf skulle springa 295m så det var väl Ok!

Det var en hel del sololopp och andra som skulle starta före och när jag hade promenerat en sväng i skogen satte jag in Snake igen, men glömde att haka i koppelkroken i spännet på buren. Jag har nämligen en utbrytarkung han har provat krypa ut genom vädringsfönstret på vanen men lyckades bara komma ut med ett framben och huvudet en annan gång slet han loss gallret från dörren, så nu är gallret dubbelsvetsat så att det inte ska gå att slita sönder och givetvis har han alltid munkorg. Tydligen hade han bökat så mycket mot dörren så spännet åkte upp och ut flög Snake, men när han väl var ute så hade han inte speciellt bråttom men han visste var han skulle! så han tog utsidan på staketet runt banan och stannade snällt vid ingången till burarna, men där var han fast!

Jag tyckte inte att jag hittade nån skada på honom men idag ser jag att han är lite svullen vänster fram.

Undertiden vi promenerade med Snake på banan så ringer en granne Lotta Wermelin på mobilen och berättar att Higgins är uppe hos dom, så han hade oxå tagit sig ut från hundgården på nåt sätt. Det visade sig att när Tord och Kevin hade varit där inne och klippt gräset så hade dom inte stängt grinden nog hårt så Higgins kunde krypa emellan.

Higgins har då klarat sig från några värre blessyrer, men ett stort TACK till Lotta som fångade in honom åt mig.

Jag får se hur långvarig den här skadan på Snake är, hoppas att det är bra snabbt!

Snart ska jag på utvecklingssamtal på skolan så då får jag höra hur det går för Kevin, men jag vet att han är hellre hemma och leker än att vara på skolan!

 

Ha en bra dag alla! Kram Ulle

Av Ulrika - 19 maj 2011 08:36

Men det är ganska skönt!

Nu kan man passa på att göra såna där innesaker som man inte vill göra när det är   sol ute.

Jag ska koka lite hallonsylt som alltid är bra att ha.

En klar fördel med regn är att hundkappbanan blir ordentligt uppblött, för det har varit lite torrt.

En annan fördel är att man inte behöver vattna överallt ute och jag som bor efter en grusväg får alltid dammig/lerig bil kan lämna den i regnet så kanske lite grann rinner av, ganska bra med regn ibland alltså!

Både jag och Kevin har varit hos tandläkaren, jag för att laga biten som lossnade på valborgs och Kevin för att kolla hur mycket av framtanden som är bortslagen. Det blev betydligt billligare för Kevin om jag säger så!

Varför är det så att många utgifter som man aldrig har annars kommer i en klump, skatteåterbetalning, tandläkare och nu behöver jag köpa en massa hundmat Priima som vi köper i helpall, men det var ju ingen överaskning direkt.


Sista behandligen på ryggen höll i sig i 4 och en halv dag, då mådde jag som en prinssessa! Så om man nu bränner av nerverna som blev bedövade så borde det ju bli bra, kan man tycka.


Snake har tränat 3ggr nu och han har sprungit riktigt bra, men railer har fått en ny innebörd för mig för jag är rädd att han ska gå in i räls hela tiden, för han springer mer än nära!

Det blir inga Sundsvallstävlingar för mig dels för ryggen och ekonomin blev som sagt lite ansträngd den här månaden.

Vår första hemmatävling kan jag inte heller vara med på av en hemlig anledning, men om Tord tar dit Snake så kanske min kära vän Nisse kan starta honom, om nu inte våra hundar springer i samma lopp.

http://www.greyhound-data.com/play.htm?video=/video2/SE/SKE/2010/SKE-2010-09-04-HT04.mp4&name=Skellefteå GP Race

Lite nostalig från förra årets tävlingar Snake har box 4.

Få se hur årets tävlande kommer att bli?

Ha en bra dag regn eller inte! Kram Ulle  

Av Ulrika - 12 maj 2011 09:09

Å den här gången känns det som det har fungerat!

I Måndags åkte jag ner till Umeå och smärtkliniken för en ny behandling.

https://sites.google.com/a/smartkliniken.eu/smartkliniken/v%C3%A4lkommen-till-sm%C3%A4rtkliniken-i-ume%C3%A5

Jag fick några vanliga bedövnings stick och det avslutades med en rotblockad som innehåller kortison, och banne mig så har jag inte haft speciellt ont efter det, men jag ska ta det lugnt i 2-4 veckor och hur lätt är det när man helt plötsligt inte är nedtryckt av smärta längre, man orkar göra nåt!

Nu är jag inne på 4de dagen och det håller i sig fortfarande, tydligen ska det fungera så att man var tredje månad får en sån här behandling och det ska då hålla i sig.

Nu känns det hoppfullt i alla fall, jag hade nästan gett upp!


Snake har fått träna 2 gånger på banan och han har sprungit riktigt bra och peppar peppar så äter han. Förra året hade vi såna problem med löptikar runt omkring där vi bor för Snake vägrade äta, 1:a starten ifjol vägde han bara 29kg men hans matchvikt ligger på 31kg.

Om allting går som det ska så kanske jag och Snake följer med Nisse och Madde till SM i Borås, det vore kul om jag skulle kunna åka längre än till Älvsbyn för en gångs skull. Snake är dessutom lite för het för att gå på motorsågshare, så jag kör honom hellre på vajerhare.

   


Kevin har börjat spela fotboll nu, första träningen var igår och det var 20 energifyllda spelare på plan. Så nu är det fotbollsträning Måndagar och Onsdagar mellan 17.45-19.00, jag ville inte ha fotboll Onsdag eftersom vi har träning på banan då. Det blir till att klona sig!


Skellefteå AIK:s landslags representanter sköter sig alldeles utomordentligt, det är så att man blir stolt när experterna skryter upp våra spelare.

David Rundblad fick inte vara med dom första matcherna, men nu när han spelar så gör han det med bravur, och tillhör dom bästa varje match.


Ha en underbar dag! Kram Ulle  


Av Ulrika - 2 maj 2011 10:28

Det känns så kul att vi för en gångs skull har en bana som hundarna kan springa på redan nu!

Det var arbetsdag  igår på hundkappen och många medlemmar var där och riktigt peppade på att få allt klart.

Jag gjorde inte någon stor insats eftersom jag har gått och blivit jätteförkyld/allergisk.

Jag hjälpte Camilla att burträna Olle som var jätteduktig.

Olle hade sin gulliga kanin med sig som byte! liiiite omatcho Olle!

Dagen avslutades med träning så Tord fick åka till banan med Snake som fick springa en kortrepa som väl gick ganska bra!

Tack alla klubbkamrater som är förstående när jag är i sånt skick som jag är nu, ni är för underbara, fast prata kan jag ju! i alla fall när jag inte är så förkyld!


Jag har ju som sagt varit påverkad av pollen ett bra tag, så jag har tillbringat mesta av min tid inomhus.

På Valborgs hade vi bjudit hit mina älskade vänner Nisse och Madde.

Jag började dagen med att tugga loss en bit tand, men det var helt Ok för den ilar inte.

På aftonsidan dök dom upp och hade med sig en jättefin blomma, som jag inte tagit kort på förovanlighetens skull.

Vi åt den goda maten Tord gjort inomhus för det var riktigt kallt i luften den här dagen. Efteråt så gick vi och satte oss i vårt fina växthus, som snart är klart.

 Tord har börjat sätta ut våra plantor, hoppas det inte blir för kallt!

     Kevin lattjade mest med sin lill cykel och tränade på att stegra (det går inte att cykla som vanligt)

Ibland drattade han på rumpan.

      

Det gäller att hålla tungan rätt i mun!  

Lite senare på kvällen åkte vi till Innervik och tittade på majbrasan, Kevin älskade det! han sprang och kastade in pinnar och sånt som hade ramlat ut.

Efter nån timme började jag känna att lungorna krampade ihop och jag fick jättehost attacker, så vi fick åka hem.

Väl hemma blev det lite tittande på hockeyn som tre kronor FÖRLORADE mot Norge! Ny match idag som förmodligen inte blir nå lättare.

Hostan ville inte ge sig så vid 02.00 pratade jag med sj.v rådg. som ville att jag skulle åka in på akuten. Jag hade tydligen åkt på nån kombi förkylnings astma så jag fick inhalera astma medicin mellan 03.00-05.00 jag blev lite bättre då men fick med mig hostmedicin hem. Åkte sjuktaxi hem! Sov 2 timmar började host sjukt mycket mer så det var bara att ge sig av igen till akuten och den här gången fanns det en läkare där. Inhalerade igen och fick massa hostmedicin som jag nu häller i mig för fulla muggar.

Shit vilken träningsvärk man får i magen av hosta!

Ha en bra dag! Kram Ulle  

I

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards