ulle

Alla inlägg under december 2011

Av Ulrika - 5 december 2011 14:17

I morse när vi vaknade så hade det äntligen snöat så det var vitt ute.

Passade på att fota lite så länge den är kvar för nu är det +5 och då brukar inte snön vilja vara med.

Så här såg det ut för bara några dar sen!

   

I helgen har vi myst och grabbarna har bakat pepparkakor och då luktar det verkligen jul, vi skulle bara ha haft lite glögg som var barntillåten oxå.

 

Hundarna har fått vara inne i huset med oss andra lite för Higgins har varit förkyld och då måste han bara få kramas me nån! I det här fallet Tord!

Snake är den som mer tar hela soffan och precis där det sitter nån, sen är han lite mer nyfiken än higgins.

 

Skellefteå AIK har avklarat några matcher nu där dom spelat riktigt bra, det var bara ett lag vilket jag inte nämner vid namn som var i brygga och som vi släppte in i matchen igen, då tog vi bara 1 poäng. Ryck på axlarna och kör vidare!

Hadelöv stog igår mot AIK och fick hålla nollan och nu är han tydligen den som hållit flest nollor i elitserien, det är ju lite fränt! 

Snön som nu kommit kkan gärna få ligga kvar, det får gärna komma lite till så Kevin kan åka sina älskade skidor.

Skidorna tog han fram direkt han kom hem från skolan, men kunde mest åka på gräset för på grusplan bromsade det bara.

Ett till foto på dom stora lapphandskarna i morse.

Ha en bra eftermiddag! Kram Ulle   


   

   


Av Ulrika - 1 december 2011 08:34

Det känns lite trist att vi inte fått någon snö än, men i och för sig så går det bättre att promenera utan snö och is.

Kevin länktar efter snön, så i morse så skottade han löv i brist på snö.

Jag fotade lite nu på morgonen 1 december ser verkligen magiskt ut.

 

Mitt fågelträd såg lite skrämmande ut....

Nog skulle jag önska att det kom lite snö så att det blev lite ljusare.

 

Julbelysningen gör sig mycket bättre när snön är här!

Så här såg det ut förra vintern...

 


Nu till något helt annat, Jag ska bli utredd av F-kassans utredare igen. Dom måste ha ett färskt intyg på min arbetsförmåga. Det är ingen lek kan jag säga! Under några dagar så får man pressa sina gränser och att jag sedan kanske blir liggande någon vecka, det är det ingen myndighet som vet.

Men det kanske kommer något bra ur den utredningen oxå, vem vet?


Skellefteå AIK har under dom två senaste matcherna kommit tillbaka till sin fart och sitt spel.

Söderberg ser bättre ut än någonsin, och det var som någon klok hockeyspelare sa: Är man lite äldre så måste man träna mycket mer för att hålla sin klass och Antos verkar vara en riktig förebild för just dom orden!

Kanske........kanske kommer Jocke Lindström vår målspruta tillbaka, då det inte riktigt har blivit någon succe´i Colorado.

Ikväll är det derby mot Luleå igen och spelar Skellefteå AIK som dom två senaste matcherna, då har inte Luleå någon chans. Men det gäller att Saiks backar gör sitt jobb och hjälper till i försvaret.

Jag tror på seger för Saik! 4-1 blir slutresultatet............. Hoppas jag!!!!


Ha en jättebra dag! Kram Ulle  



   

   


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards