ulle

Alla inlägg under juli 2009

Av Ulrika - 31 juli 2009 22:41

I kväll hade vi tävlingar på vår fina bana i Skellefteå, tyvärr så fick Higgins stå över men jag ska låta honom springa kort på träningen på Söndag. Snake startade i högsta kort loppet Marramas sprint och gjorde en riktigt bra insats och gick i mål som 3:a (han var först till haren) han fick sin första pokal. Det loppet vann Rascle. Cheif tail slog Higgins års snabbaste tid då han sprang på 29.97 och banan var riktigt bra idag.

I morgon måste jag åka runt staaan och plocka ner alla skyltar och banderoller, det är det jobbiga med tävlingarna, men det är det värt.

Av Ulrika - 26 juli 2009 14:39

Jag bugar, bockar och gratulerar! Crimdon Boa vann SM Sprint 2009 och på sitt debutår. Love machine måste ha bommat starten ordentligt för han blev sist.

Förresten, så här såg vi ut på cowboyfesten som var skitkul.

Av Ulrika - 25 juli 2009 11:19

På upploppet i B-finalen Finland då bara Higgins blev diskad. En nollad 6:an och 5:an vann. Hur det kan bli ibland.

Av Ulrika - 25 juli 2009 06:52

Vi ska gå på cowboyfest ikväll där alla ska vara klädda i cowboytema. Det är rätt så kul att som vuxen få klä ut sig någon gång. Som gammal hästtjej så har man tillgång till bl.a chaps och boots har väl kanske dom flesta och med hatt och scarf är det väl kla´rt.

Jag tror att det skulle bli ca 60 personer och vi kommer att äta het chili och det skulle vara ett band som spelar oxå, det blir skoj att göra något annorlunda för en gångs skull.

Jag har beslutat att Higgins får stå över en tävling till om än han verkar fräsch. Han får bara promenera och simma. Snake har jag anmält på kort och jag får se men han kanske hamnar i högsta loppet. Då får han visa vad han går för, i debuten blev han ju 2:a i ett medellopp och sen har han inte startat nåt mer.

Här hemma har vi grävt jordvärme så det har varit lite stökigt runt gården, men himmel så bra det kommer att bli när man slipper elda med ved all the time..... Det blir då en sak mindre som tar på krafterna.

Kevin ska sova i Bergsbyn med Jennys barn och mormor (vår mamma) ska ta hand om hela bunten. Bra jobbat mamma! Det ska nog gå bra för både Isabell och Kevin har lovat att vara snälla med mormor.

Ha en bra dag och kväll för det ska vi! Kram Ulle

Av Ulrika - 22 juli 2009 21:10

Higgins bror Love machine och Snakes bror Crimdon Boa är i sprintfinalen i årets upplaga av Svenska mästerskapen 2009.

Det är bara lite tråkigt att man inte har kropp för att åka hela vägen ner till Landskrona. Då hade jag kanske åkt dit istället för till Finland med hundarna. Däremot hade Higgins fått springa medel om jag hade åkt dit, det är lite mer hans distans.

Higgins ser förrästen väldigt bra ut nu så vi får se om jag anmäler till helgen. Snake ska jag i alla fall anmäla på kort.

Ha en god kväll! Kram Ulle

Av Ulrika - 20 juli 2009 15:39

Kevin provade alla aktiviteter som fanns och vid grillen satt vi ofta.

Av Ulrika - 19 juli 2009 10:47

Det tog nästan en vecka att återhämta sig efter finlandsresan. Det blev ju rätt så mentalt knäckande, därför att jag tyckte att vi blev orättvist behandlade. Men nu får jag lämna det bakom mig och hoppas att Higgins kan få bli skadefri igen. Vi har varit och simmat med honom så att han inte belastar knäna men ändå får röra på sig, och han älskar att få simma och vara i vatten. Snake är då sig själv igen, han äter med god aptit och börjar vara lite gladare. Han hade nog en hel del hemlängtan oxå!

Viket VÄDER vi har, det har varit kanonsol, ösregnat som aldrig förr och till råga på allt så haglade det en dag så vi kunde sedan göra snöbollar på altanen, man ska aldrig sluta förvånas.

Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 16 juli 2009 08:42

Det var en riktigt härlig dag igår med sol och bad, på eftermiddagen kom åskan, den var nästan väntad. Då gäller det att hinna dra ur alla apparater i huset så inget blir förstört. Jenny och familjen kom hit på aftonen och åt suring (för dom som gör det) jag håller mig till köttbullar. Jag kan faktiskt skryta lite med att vi åt våra egenodlade potatisar och dom var riktigt fina. Allting blir extra gott när man har odlat det själv. Vi hade jätte trevligt och alla barnen var med Natalie,William,Kevin,Isabell,Hampus och Nattans pojkvän John sen var vi 4 vuxna oxå. Vi åt, pratade och badade. Kevin och Isabell kom på att dom skulle dyka till botten på tunnan och det gick bara fint, så nu kommer dom förmodligen att vara mer under än ovanför ytan. Dom uppkallade ett speciellt hopp till "Rumpa" och det såg oxå kul ut. Jag vet inte vad det blir för slags väder idag för det ser lite "halverst" ut.

Ha en jättebra dag! Alla sover så jag ska äta frukost för mig själv för en gångs skull. Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards