ulle

Alla inlägg under februari 2010

Av Ulrika - 27 februari 2010 14:42

2:an går på bio nu så vi hade tänkt att gå, vi får se när det blir!  


Tord blir borta hela dagen, han ska hjälpa en kompis. Sen ska dom gå på hockey och se matchen SAIK- Timrå gissar på seger för Skellefteå. Det är lite konstigt att SAIK har gått ut med att Säcken ska sluta och Martinnen inte heller får fortsätta, jag hoppas att det inte påverkar laget under resten av säsongen.

En annan ska försöka att både se på matchen och OS samtidigt.  


Jag var ute i morse och gick med hundarna, det gick lite tungt för vägen var oplogad och snön öser ner från himlen. jag har fått nog av vinter nu! vill ha sommar!

    I slutet av Maj så åker vi till Tunisien, jag längtar! då får man en smakstart på sommaren. Jag längtar till sommaren för då kommer även alla hundkappare att tina fram.

  

Jag och Kevin ska åka till Bersan så Kevin får leka av sig, sen blir vi även bjudna på middag, Härligt! då slipper man att laga mat.

Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 25 februari 2010 10:34

När vi vaknade i morse och skulle äta frukost så ville inte Kevin ha nåt.

Han gick upp och tittade på TV! han ropade efter en stund att han hade kräkts.

Oh no! VAB igen! det var inte länge sen vi var hemma med hosta men så är det väl när man har småbarn.

Men han har mått bra efter han fick upp allt så jag vet inte om det var nåt han ätit eller så.

Tre kronor förlorade så dom är nu utslagna. Shit!

Grabbbarna i Sveriges staffettlag gjorde en heroisk insats igår och tog en Guldmedalj till. Bra jobbat!

Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 24 februari 2010 13:01

över Yttervik idag  , det var -30 i morse, inte kul!!!

Idag på jobbet har jag fått agera dövtolk, vi skulle ha arbetsplatsträff och tolkarna var sjuka. Jag är arbetsbiträde åt döva på jobbet. Det är så att när  man tolkar så vidarebefodrar man det som sägs till den döva, nu blev det lite extra jobbigt eftersom även jag skulle veta vad som sas på mötet. Döva har inte samma grammatik som vi hörande, man pratar liksom i en annan ordning och säger inte så många ord som vi gör. Ska man då både tänka som hörande och samtidigt vrida om hjärnan till teckenspråk blir det tungt, men det gick bra!

Jag är bara ganska slut i huvudet nu.  

Har varit ute på en promenad med hundarna som tycker att det blir lite kallt om tassarna, men när man fått upp farten så går det bättre. Det är bara -16 nu så det är överkomligt.

Jag ska klippa mig hos frisören klockan 14.45 det var väl ett år sen sist, men nu har man ju en bonusdotter som utbildar sig till frisör så då får hon träna på oss.

Ha en bra dag! Kram Ulle

  

Av Ulrika - 21 februari 2010 17:04

  Vilket teamwork! Olsson, Hellner och Södergren hjälptes åt med Sveriges insats och det slutade med att Hellner tog hem guldet och Olsson bronset, Södergren fick nöja sig med mjölksyra men han är en hjälte som hjälpte sina lag kamrater till pallplatser. Vilken spänning det var! jag skakade när det var över. Ikväll har vi nya pall chanser som jag hoppas att vi tar. Spännande!  


Barnen har varit på Leos lekland idag, jag konstaterade att Kevin springer hela tiden han är där. Har oxå upptäckt att han verkar inte vara rädd för nåt, han åker i dom mest tokiga rutchbanorna och klättrar och hoppar så mycket som det går. Röd i ansiktet men förhoppningsvis välrastad.

  


Vi hade årsmöte idag, ny styrelse i hundkappen! det blir nog jättebra. Higgins fick sitt elithund diplom liksom 2 andra hundar i klubben Rascle och El Del Piero (whippet)

Det har varit en kall och blåssnöig dag idag, jag har ont i kroppen så jag ska försöka ta det lugnt ikväll.

Ha en bra kväll! Kram Ulle

Av Ulrika - 17 februari 2010 14:59

OS är i full gång så man får försöka sova en stund på dagtid, om möjligt!  

Sverige har tagit två guld genom Charlotte Kalla och Björn Ferry, som oxå gjorde en liten ferrydance på blomster ceremonin. Vi har oxå 3 fjärdeplatser som kunde ha fått vara brons istället, men det kommer fler medaljer under OS bara vänta och se. Kanske redan ikväll när sprinten går. Både curlingdamerna och herrarna sköter sina kort rätt än så länge. Hockeyn för herrarna börjar tidigt imorgon och undrar om jag orkar titta?  Heja Sverige friskt humör..........

 

 Jag har varit ut till hundkappen och tittade hur långt dom kommit, skelletet står uppe.

Ha en bra kväll! Kram Ulle

Av Ulrika - 14 februari 2010 15:19

  Jag och kevin har varit ute på en tur och åkt löparskidor. Kevin är en talang!

  

Man bli så glad när man vaknar och solen tittar in genom persiennerna i sovrummet, Solen är här idag!, kan det bli mycket bättre. Det var en lika ljuvlig dag igår och då var mormor och Jenny med Isabell och Hampus här. Vi grävde snögrottor, åkte bob och pulka. Det blev en heldag ute för hundarna fick oxå sin beskärda del då vi gick en sväng i skogen.

 

  

Man får bara vara beredd på att koppla hundarna om det kommer en skoter för dom är roliga att jaga och det är inte så bra för Higgins leder.

 

OS starten gick inte riktigt som vi Svenskar tänkt det, det blev ingen medalj i skidskytte, snopet! Hockey tjejerna däremot vann sin match som dom spelade.

Ha en härlig dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 11 februari 2010 17:49

Det här är min första och allra käraste greyhound Flashgate Iron Will  som bröt benet 2004 och det gick bara åt fel håll. Så nu är han i hundhimlen och leker med dom andra hundarna. Kram Ulle

Av Ulrika - 9 februari 2010 11:26

  Skellefteå Aik ligger nu 4:a i tabellen inför OS uppehållet.

  SAIK vann på bortaplan igår mot Färjestad som dom haft så jobbigt mot, nu har laget 2 raka segrar mot dom.

  Snart börjar OS och vi får massor med sport i TV:n och vi får hålla tummarna för många medaljer. Vi har ganska många favoriter i skidsporten som Emil Jönsson och Charlotte Kalla.

  Jag känner mig glad och energin i kroppen börjar återkomma. Fast tittar man ut och ser snön som kommer så kan man hålla sig för skratt.

  Det känns som om att allt omkring min olycka kommer att fixa sig nu! Jag har blivit remitterad överallt så att nån ordning ska det väl bli.


Ha en bra dag för det ska jag ha! Kram Ulle

ps: Min älskade syster fyller år idag!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards