ulle

Alla inlägg under november 2009

Av Ulrika - 29 november 2009 08:04

Resultatet blev 3-4 på övertid till HV71. Det är så härligt att se SAIK spela numera för dom har verklogen visat att dom är ett lag att räkna med. Det var en hård match och personligen så tycker jag att domaren satte ribban lite väl högt.

2 av HV:s mål var riktiga skitmål t.ex Hadelöv satt på pucken vid ett tillfälle och HV skickade in Hade i mål och det blev mål.

Skellefteå AIK spelade ett starkt jämnt spel och alla kedjorna fungerar och kan producera.

Något som oroar mig var att Skrbek fick kliva av matchen och jag hoppas det inte är allt för allvarligt, för vad gör vi utan elitseriens bästa back??

Kevin var på 4års kalas hos sin kompis Ika.

Jag gick en härlig långpromenad i skogen med hundarna.

Idag blir det innebandy med storebror William som har match.

Ha en bra dag alla! Kram Ulle

Av Ulrika - 27 november 2009 11:32

Men den här gången blev det lite jobbigt. Hur underlägsna Rögle än är så ger dom aldrig upp. Dom chanser dom får gör dom ofta mål på.

Det blev bara 3-2 till Skellefteå AIK och kedja med Warg, Söderberg och Forsell är riktigt bra nu. Warg gjorde 1 mål i boxplay. Christian Söderström är oxå på gång ordentligt men har inte haft riktigt flyt än. Tim Erixon satte 2 baljor igår och David R försöker så mycket att det nästan äventyrar lagets spel. David är på gång och vill säkert inte vara sämre än Tim.

Lördag är det hemma match och då är det HV som kommer på besök, dom förlorade på hemmaplan mot Timrå igår! Formen???

Jag tror i alla fall på seger igen så det är bara att hålla tummarna.

Idag jobbar Tord hemma så jag kan ta chansen och gå en långpromenad med hundarna. Det är vi värda!

Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 26 november 2009 13:00

Han provade att vara med på värmningen och tar det säkra före det osäkra. Han hoppar över den här matchen mot Rögle för att inte riskera att det blir så långvarigt. I övrigt är laget komplett förutom M Linström som aldrig verkar få komma till spel, är det inte det ena så är det det andra.

Den känns som att laget är i en uppåt gående trend så det ska nog bli vinst ikväll oxå.

det var en vänlig arbetskamrat som kom förbi igår kväll och hämtade hockeybiljetten så att jag slapp åka med Kevin igen.Glad

Idag var jag tvungen att gå ut en sväng med hundar och Kevin för min rygg håller på att protestera. Jag mår bäst om jag får röra på mig varje dag, och nu har det blivit lite mindre av den sorten. Men nu känns det bättre igen.

Higgins hittade en äckelfläck som han gonade in sig i, så det blev att ställa honom i duschen när vi kom tillbaka efter promenaden. Jag kan säga att man hade inte nån lust att gå i närheten av honom för han luktade INTE gott. 

Higgins och Snake  

Ikväll är det bänkning framför TV och Heja fram SAIK till seger.......IGEN!.

Jag blir hemma resten av veckan så att smittorisken är över, jag vill inte att dom andra barnen på dagis ska få den här febern Kevin hade..

Ha en bra fortsättning på dagen! Kram Ulle

Av Ulrika - 25 november 2009 09:46

Skellefteå AIK var totalt överlägsna Luleå och dom hade tur att det bara blev 4 målm det var närmare ett  tiotal som var på väg in men deras målvakt Nilsson räddade laget. En av Abbotarna gjorde en riktig indianare i sista perioden så att det blev en klockren målpass till P-E Bellemare som fick sätta 4:an. Lite oroande var att både vår måltjuv Söderström och Jimmie E fick ont under matchen så vi får se vad det blir för fortsättning.

Aik logga  

Jag var uppriktigt sagt oroad igår när Kevin hade så hög feber som 40,3, då ringde jag sjukvårdsrådgivningen och kollade läget. Så länge han dricker och kissar och att han är vi sina sinnen så är det grönt. Nu på morgonen har han bara 38 igen och verkar mycket fräschare. Nu måste jag på något vis få tillbaka hockeybiljetten till Samhall innan helgen då det är match mot HV71 igen.

Jag drar inte ut Kevin i bilen idag igen eftersom han fick så hög feber igår.

Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 24 november 2009 06:52

Så nu blir jag hemma idag igen. Han somnade 17.30 igår och vaknade inte förrän nu på morgonen. Han har 38 graders feber.

Tord måste komma hem i afton för att jag ska på hockey derby mellan SAIK och Luleå. Jag vann en sittplatsbiljett på jobbet och lyckades byta till mig den här matchen. Det går bara inte att missa detta!!!! Cool

Jag fick jätteliten lön den här månaden för att....... jag börjat jobba halvtid och vi får lön i efterskott men F-kassan drar bort lönen samma månad, därför får jag en fjärdedel mindre lön från dom och bara 25% lön från jobbet. Jag var hemma för vård av sjukt barn förra månaden 5 dagar totalt och det blir ingen rik på. Så det blir lite knivigt den här månaden fram till jul. Tur att jag har handlat alla julklappar redan!

Det blir väl att ligga och titta på tecknat hela dagen, fast jag måste på jobbet och hämta ut biljetten.

Ha en bra dag! Kram Ulle

ps: SAIK vinner ikväll!!!!

Av Ulrika - 22 november 2009 08:46

Skellefteå AIK gjorde det igen, slog HV. Jag sa det tidigare i veckan när det kommenterades på jobbet att vi skulle möta HV. HV känns inte lika omöjliga som Färjestad  som är våra psykologiskt stora motståndare.

Det var Jimmie Ericsson, Jyri Martinnen och Eric Forsell som satte våra mål.

Det är så härligt att känna att vi har ett spel som kan slå alla. SAIK har inte riktigt varit på topp men nu verkar det vara på väg uppåt igen. Vi kan tacka Hadelöv som varit en klippa i målet. SAIK var jättebra i 1 och 2 perioden men i tredje så började vi mest gå in och försvara och då kommer motståndarna så nära att man som fan får ont i magen och måste bita på naglarna.

Aik logga  

Nog om SAIK......

Idag har jag tänkt att åka på badhuset med Kevin och grannens flicka Ika. Jag har berättat tidigare att vi rivit ut vårt badrum så man måste ut i pannrummet för att duscha. Då känns det lite roligare att åka på badhuset, och jag vet inte! men man känns alltid så himla ren när man varit på badhuset, det beror väl på att man är blöt så länge. Jag tål inte kloret så bra så mina ögonvitor brukar ha ändrat färg till röd när man åker hem igen.

Först får dom leka och smutsa ner sig och jag kan gå en runda med hundarna, sen blir det bad.

Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 20 november 2009 12:32

Men jag kan inte påstå att jag tyckte att SAIK spelade bra! Målen kom och det tackar jag för.

Jimmie Ericsson gjorde inte mindre än 3 mål och när han försökte få respons från publiken med sin hatrick, så verkar inte alla journalister förstå vad han menade. Han låtsades nämligen kasta ut kepsar på plan, som dom gör i NHL vid en hatrick. Det var kul att Jimmie kunde vara framme vid rätt tillfälle 3 gånger. Man kan inte säga att SAIK direkt haft flytet på sin sida, när spelet har varit näst intill perfekt men puckarna har inte velat in. Nu har då Skellefteå AIK + i sin statistik igen.

Nu har vi inget badrum längre, allt är utrivet och ska man tvätta sig så får man gå ut i pannrummet och duscha eller så åker man helt enkelt till badhuset. Om Kevin får bestämma så blir det nog badhuset ett par gånger i veckan till det nya badrummet står klart.

Vädret kunde ha varit bättre! Regn och plusgrader. Jag tar nog faktiskt hellre några minusgrader och massa mysig snö nu.

Jag kan inte riktigt bestämma mig om det här med vaccination mot Svininfluensan! Vi är nästan aldrig mycket sjuka, lite förkylningar med lite hosta och lite feber är det ända som förekommer i detta huset. Kevin har 1 gång i sitt femåriga liv varit så sjuk och febrig att han bara viljat sova. Vad gör man?

Nu ska jag ut i regnet med hundarna, myspys! Ha det ! Kram Ulle


Av Ulrika - 19 november 2009 10:03

Det är ingen höjdare att sitta i 3 timmar om än jag har min specialdyna att sitta på. Jag skulle vilja lära mig hur man gör med allt på vår Skellefteå hundkapps hemsida så jag slipper fråga Anette jämt.

Jag racklade och rev sönder plasten som sitter under nummerplåten på bilen igår. Jag har skruvat dit en sån där vinkel till extraljus. Den småjävlades med mig hela tiden. Så nu måste jag fixa en ny. Min rygg mådde i heller bra igår kväll jag var typ dubbelvikt hela kvällen och desamma blir det väl idag.

Hockey ikväll mot Södertälje som verkar vara på uppgående, men nu måste SAIK vinna och puckarna gå in. Med det frejdiga spelet som varit på sistode så ska det väl ändå släppa nån gång.

Håll tummarna! Det ska jag! Ha det! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards