ulle

Alla inlägg under mars 2009

Av Ulrika - 29 mars 2009 12:02

Det har varit sol men lite kallt hela helgen. Igår kväll började det snöa och gör det fortfarande. Kevin har åkt iväg med farmor och farfar så jag kan få ta det lugnt en stund. Jag ska se världscup avslutningen i skidskytte för damer nu. Hon kanske vinner Jonsson! sen får man väl ta sig i kragen och ta hundarna på en runda i skogen. Igår så åkte jag en tur på skidor med hundarna och avslutade med en promenad så dom blev ordentligt rastade igår, men det är glömt idag. Nu är det klart att det blir HV71 och Färjestad som möts i finalen så då får vi se vem som drar det längsta strået.

Goren stack ju till Färjestad för att han ville vinna så vi får väl se om han får det då!. Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 26 mars 2009 10:06

Skellefteå hundkapps nya hemsida. Jag har lagt in den som länk här om någon är intresserad. Jag tycker den är jättefin och har med det mesta som man kan önska.

Gå in och titta vet jag! / Ulle

Av Ulrika - 26 mars 2009 09:37

Nu åkte Skellefteå AIK ut från semin. Det blev 4-0 i matcher till Färjestad.

Om man får prata värdigt slut så blev det just ett sånt. SAIK fick göra 2 mål på den omöjlige målvakten och spelade i över 4 perioder. Sista matchen var den bästa trots allt. Förutom vår vanliga duktiga kedja med Kosken, Karlsson och Söderström så tyckte jag att kedjan med Moran, Forsell och Söderberg funkade bra tillsammans det kanske är en bra sammansättning för nästa säsong och jag hoppas verkligen att man nu skriver kontrakt med först nämnda kedja. Nu kommer jag nog att mer övergå till hundarna och mitt eget liv i bloggen.

Det börjar kittla lite i hundkapptarmen. Vi har fortfarande kolossala mängder med snö och det är ganska kallt ute -15 idag.

Snart så kommer våren och då går det undan. Snake måste få sin licens och sen kanske jag har 2 hundar att tävla med den här säsongen.

Jag har haft lite oflyt när det gäller att ha 2 tävlings hundar med skador och sånt strul. Jag är så glad att mina 2 pensionerade hundar har det så bra i Rättvik så då slipper man att vara orolig för dom. Sen har jag sån tur att dom bloggar oxå. Det finns en länk till deras blogg. Smoky och Viper alltså.

Idag har jag en dag bara för mig själv och det känns jätte konstigt när jag inte vet vad jag ska hitta på. Ha det! Kram Ulle

Av Ulrika - 24 mars 2009 10:06

För att SAIK ska vända på det här! Självförtroendet är kört i botten. Blev det så att när vi hade uppnått målet med att gå till slutspel så gick luften ur? Det känns nästan så!

Jag skulle vilja att grabbarna nu mentalt ställer in sig på att dom kan vinna igen, för det kan dom. Matcherna börjar bra och frenesin finns där men om vi får ett mål emot oss så blir det bara kämpa utan att egentligen använda huvudet. Färjestad har nu fått ett grepp om denna semi så nu kanske dom vaggas in i ett lugn, då kan vi ta chansen gör vi inte det så är det över nu.

Kanske nästa år är vårt men då måste målet sättas på att vi kan vinna SM men vägen dit är lång. Motivation och spelare som fungerar tillsammans som ett lag med samma inställning och samma mål att vinna men att göra det tillsammans.

Det är sol idag igen och jag är ledig så jag ska ta det lugnt och ta hand om hundarna som har kommit lite i skymundan när jag haft mycket annat att göra. Ha det! Kram Ulle

Av Ulrika - 23 mars 2009 12:30

Jag har inte riktigt haft idsen att skriva på bloggen för det har varit så mycket annat. Det har varit soligt nästan varje dag, så även idag så man vill helst bara vara ute.

Igår var Kevin med mormor och Isabell på bio för 1:a gången och såg Pettson och Findus glömligheter. Jag var lite tveksam om att han skulle stanna hela filmen för han har inte alltid lust att sitta stilla men det hade gått bra, så nu var den premiären gjord. Jag och Jenny gick på stan och shoppade under tiden, jag köpte ett par grå linnebyxor och en snygg skarf, Jenny shoppade mer. Jag var på stan i Lördags oxå och handlade kläder till Kevin som har en tendens till att nöta sönder alla byxor på knäna så jag köpte 2 par byxor och 4 st lag lappar för dom behövs.

Hockeyn har inte riktigt gått som jag har velat för SAIK har förlorat båda semifinal matcherna dom spelat, men ikväll vänder det nu är det dags för en seger. Alla älskar Skellefteå AIK!!!! Heja AIK!

Det känns lite dumt för jag skulle behöva gå och sova en stund för att jag ska orka vara uppe och se hockeyn ikväll. Jag satt i styrelse möte till 22.30 igår så när jag kom hem kändes det som jag bara hann doppa mig i sängen innan väckaren ringde i morse. Det är goväder ute men jag orkar inte vara ute nu. Ha det så bra och heja AIK! Kram Ulle

Av Ulrika - 20 mars 2009 11:38

väder idag, när jag var på jobbet så regnade det och då blir det halt ute.

Nu skiner solen och det är riktigt skönt ute, jag ska brodda mig själv och gå en runda med hundarna. Man blir så avslappnad av att vara ute i naturen, men halkan gör att man känner tvärt om.

Det blev förlust igår för SAIK när det var 14 SEKUNDER kvar så satte Färjestad 1-0 och i sista försök att kvittera så blev slutresultatet 0-2 för dom fick sätta en till i öppen kasse.

Nya tag imorgon Lördag, då får SAIK ha skärpt upp sina hjärnor och slå dom på deras hemmaplan. Vi är trorts allt i semifinal och vi vill till FINAL.

Ha en bra dag alla! Kram Ulle

Av Ulrika - 19 mars 2009 11:06

Skellefteå idag oxå. Jag ska ta skidorna medans det fortfarande går. Hundarna vill nog ut och lubba i snön.

Jag har nyss varit och fått tillfixad rygg så jag ska ta det rätt så lugnt.

Ikväll gäller det första semifinal matchen mellan SAIK- Färjestad och det kan sluta hur som helst men jag hoppas som vanligt att det går till Skellefteås favör.

Jag misstänker att Dahlberg får stå ikväll för han har sett otroligt bra ut i slutspelet. Dimitrakos är inte tillbaka ännu, undrar om hankommer tillbaks nåt mer???

Heja på SAIK och ha det så bra! Kram Ulle

Av Ulrika - 17 mars 2009 13:23

När våren är i luften. Det droppar från taken och solen lyser och värmer faktiskt ganska mycket nu. Termometern står på plus.

Jag har varit ute en sväng i skogen med hundarna och det var jätteskönt.

Satte mig en stund på vår altan sen och det blev skitvarmt för det är lä där.

Nu ska jag bara ta det lugnt tills jag ska hämta Kevin.

Vår dator fungerar fortfarande inte som den ska för den kopplar ner nätet lite då och då så man får skynda sig att skriva.

Ha en skön dag! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards