ulle

Alla inlägg under november 2008

Av Ulrika - 30 november 2008 18:07

Jag har gjort det igen, gått en lång promenad och pulsat i snön. Det var inte riktigt så bra! Ryggen tar himla mycket stryk av att pulsa!. Så jag har fått ta det lugnt resten av helgen.

Såg på hockey igår AIK- Södertälje matchen slutade 4-3 till oss så vi vann men inte mer än så. Nästa helg ska vi först äta julbord sen gå på hockey och se Skellefteå AIK- Modo live. Jätteskoj! Men jag brukar få lite ont i halsen för jag har lust att skrika på grabbarna lite.

Jag och Kevin bakade muffins igår och dom blev riktigt bra om jag får säga det själv. Ha det såbra alla! Kram Ulle

Av Ulrika - 28 november 2008 12:37

Mikael Renberg är klar för Skelleftå AIK, Bra! Vi har saknat en riktig ledar gestalt och nu tror jag vi fått den.

Jag vet inte hur mycket han har att tillföra spelmässigt, för när han avslutade sin karriär så såg han lite sliten ut. Men helt klart är han en bra lag kombatant. Jag missade nästan hela matchen igår, såg bara sista 10 min och under den tiden hade AIK passat till motspelare i egen zon ca.3ggr och det ska inte få ske. Vad är det som händer?? Det må vara att juniorerna gör sina misstag, dom har ju inte riktigt rutinen än, men det var inte bara dom som gjorde såna tavlor. Vi förlorade matchen med udda målet, Helt plötsligt är vi nere på en 5:e plats.

Nej! nu är det skärpning som gäller och ta poäng varje match om vi ska vara med i toppen igen. Tack och Hej från mig! / Ulle

Av Ulrika - 27 november 2008 08:34

har jag inte tänkt att göra nå många knop! Jag har träningsvärk i ryggen så det är nog bäst att jag taggar ner lite med pulsandet i snön. Det är ju så bekvämt att bara gå till skogen och låta hundarna springa.

Det jag vet att jag måste göra är att handla lite, gå med hundarna(på plan mark) och sen ska jag till läkaren kl.13.00, ska kolla lite EKG för jag har haft hjärtklappning lite då och då.

Det kanske beror på spänningen i elitserien,man kan inte fatta hur tätt det är mellan toppen och streckplaceringarna. Alla poäng är skitviktiga!

Ikväll möter AIK Timrå på bortaplan. Tidigare matcher vi mött dom har varit jätte jämna, så det blir väl även denna. Men för min del så kan AIK få vinna enkelt och spela ut Timrå. Vi har ju borta en del viktiga spelare som Jimmie Ericsson(förkyld), Jyri Martinen(hemligt),Fredrik Lindgren är fortfarande inte tillbaka. Enligt pressen så hade Dimitrakos ont i ryggen, det var nån eller några med ljumskproblem oxå. Då får våra lovande juniorer kliva fram och visa vad dom går för. Jag är inte speciellt orolig, men jag hoppas att vi tar poäng i alla fall. Ha en bra dag! Ulle

Av Ulrika - 26 november 2008 13:50

att bo på landet. Jag behöver bara gå ett par hundra meter för att komma ut i skogen. Det är så skönt att det kommit lite snö så att man vågar låta hundarna springa fritt och härja. Jag har dom alltid korgade när dom är lösa eftersom vi promenerar i ett natur reservat. Där ska ju allt vilt vara skyddat ifrån fara. Men nog är det njutbart att gå i naturen och fåglarna kvittrar och det är lite halvskymning så himmlen är vacker som få.

Jag kan lova att det är pulshöjande att gå i 20cm djup snö i 40min.

Det verkar som det är bara jag och hundarna som är där vintertid när det är oplogat. När snön har kommit ordentligt så kommer skotrarna och inkräktar på "våran" väg. Det är ganska bra att kunna gå efter skoterspåren på vintern, det är då åtminstonde inte lika jobbigt att gå där.

Jag känner mig då bättre till mods efter promenaden! Kram Ulle

Av Ulrika - 26 november 2008 11:37

AIK hade ju hemma match igår där dom mötte Färjestad, med våra gamla tränare Perra och Tommy.

I första perioden spelade Aik bra, gjorde oxå 1 mål. Den ställningen höll i sig till sista perioden. Redan i andra perioden blev vi tillbaka pressade av Färjestad, dom var det bättre laget. Aik:s försvar hamnade i knäna på Hadelöv som stod i mål. Hadelöv gjorde ett bra jobb som kunde hålla nollan tills in i halva sista perioden. Dom måste börja förvara sig längre upp än så. Det liknade boxplay halva andra och tredje perioden. Om än vi var lika många spelare på plan, så kan det inte fortsätta om vi ska vara kvar i toppen.

I sista perioden gjorde Färjestad både 1 ovh 2 mål så helt plötligt var dom i ledning, lite rättvist tycker jag eftersom AIK spelade som dom gjorde.

Vi lyckades gröta in en kvittering så det blev oavgjort efter sista perioden.

Då var det dags för sudden och där var det Aik som snabbt satte det första målet och avgjorde därmed matchen. Ganska mycket tur eftersom matchen såg ut som den gjorde. Men Tack! Tack! 2poäng. Kram Ulle

Av Ulrika - 25 november 2008 13:08

Som ni vet sen tidigare så arbets tränar jag nu. GRATIS! Jag kör ju 4mil extra per dag för körningen till jobbet. Jag försökte få någon slags rese- ersättning, men det blev tvärnit.

Dessutom kom beslutet på min fortsatta sjukersättning i Fredags.

Vill ni veta vad! min ersättning beräknas på det jag tjänade för 8 år sedan!

Visst är det lite underligt! andra människor som inte är sjuka får ju löneförhöjning lite då och då. Vi som är sjuka står i stort sätt stilla i löneutvecklingen, sen ska man även betala för att få prova jobba igen.

Är det riktigt klokt? Jag bara undrar, är det bara jag som tycker att det är helt korkat.

Jag har ju mycket problem med ett knä som kärvar när jag är ute och går speciellt i uppförsbackar. Jag har varit och röntgat knät, och såg då själv på plåtarna. Såg då med mina egna ögon att det fanns en ganska stor lös benbit i knät. Min läkare ringde mig idag och enligt svaret på röntgen så har jag bara vanliga förslitnings skador i knät. Vad hände med biten? Jag skulle ju kunna tro att den lösa benbiten skulle vara en förklaring att jag får en kniv in i knät när jag går i uppförsbacke. Men Nej! det är bara att konstatera att jag får leva med det oxå. Det känns som shit the same! så att säga. Det spelar ingen roll vad jag gör eller säger så får jag F..n i mig leva med mina bekymmer. Nog om detta! så har jag varit och pulsat i snön en runda med hundarna. (det är inte heller så skönt för knät) Hundarna skuttade runt i snön som äntligen kommit. Det är så roligt att se dom springa fritt i naturen,jag hade korgat dom utifall att vi skulle möta några rådjur. Jag såg massa spår men inga rådjur. Tack för det!

Snart ska jag hämta Kevin och i afton måste jag ta ett bad för som sagt hade vi ingen ström och därav inget vatten tills igår afton, sen tar det ju ett tag att värma acktanken så att man kan duscha eller bada. Så jag är ganska äcklig just nu. Det var lite svettigt att pulsa i snön. Kram Ulle

Av Ulrika - 25 november 2008 08:52

Nu är det tydligen dags igen, dom små råttorna försöker ta sig in i skrymslen och vrår. Vi har faktiskt varit rätt så skonade ett tag. Vi har ju vår katt Tussan som gör ett bra jobb!

Det var så att när jag skulle sova igår kväll så hörde jag någon som krafsade under golvet, jag försökte skrämma iväg den lille genom att slå i golvet med mina tofflor. Men han eller hon som fanns där under var nog mycket intelligent för hur mycket jag än bankade och slog så fanns den lilla råttan kvar, det var som den tänkte, Du kan inte ta mig!. Himmel så irriterande!

Så nu måste vi tydligen hjälpa Tussan att ta bort dom små och förhoppningsvis så har vi inga stora, för jag har inte sätt någon på länge.

Vi hörs nog senare idag! Kram Ulle

Av Ulrika - 24 november 2008 17:59

Det började egentligen redan sent igår kväll. Den utlovade stormen var här, det riktigt knakade och ven i knutarna. Kevin trodde det var monster bakom varje fönster. Det resulterade i att det blev inte mycket sömn inatt. Först en rädd son, sen densamme som hostade mig i örat resten av natten. Så i morse ringde jag mitt jobb(som jag inte får någon lön av) och sa att jag var utpumpad och pallade inte att jobba idag. Sen var ju inte Kevin så alert heller så han fick oxå vara hemma idag. Vi skulle då bara njuta av dagen och vad händer då. Vi blir utan ström vid 08.30 precis då Kevin hade hissat upp min höj och sänkbara säng i max uppläge. Då blev det ljus och pannlampa.

Vi var ute med hundarna ett litet tag. Sen var vi inne och byggde pussel, vilket Kevin är en klippa på. Det blev lite långtråkigt att göra allt med pannlampa. Vad handikappad man blir utan ström. Vattnet tar slut, både i kranen och toaletten, det blir mörkt överallt, och om det sitter i tillräckligt länge så kan det bli riktigt kallt oxå. Vi åkte då tillmormor och gjorde trolldeg som vi satt i ljuset från hennes lampor och lekte med. Jag fick mig 2 stora koppar kaffe, vilket jag hade längtat efter. Men jag ska tillägga att jag blev kaffeoman vid 32års ålder, så jag höll mig länge. Strax före 16.00 åkte vi hem igen fick då rapport av Tord att vi precis fått tillbaka strömmen, Hur svårt kan det vara att hitta felen på elen(rim) egentligen???

Nu ska jag bara njuta av kvällen med ljus och värme, jag kan till och med tänka mig att besöka toaletten med vatten i. Ha det bra! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards