ulle

Alla inlägg den 29 december 2008

Av Ulrika - 29 december 2008 09:33

Jag var vaken och såg hela jvm matchen som slutade 3-1 till småkronorna. I sista sekunden så var det nära att motståndarna skulle göra 3-2 men resultatet höll sig. Jag kan säga att dom började matchen bra men när det stod 3-0 i andra perioden så började dom dra ner på tempot, tappa puckar och slarva en hel del. Man kan ju skylla på rutinen för det är ju bara juniorer. Jag såg förresten Rundblad i sista perioden såg ut som han var en åskådare, fast han var på plan. Jag vet inte men jag har sett tendenser även med AIK, jag vet inte varför han gör så men en sån gång är han ingen spelare att ha på plan. Kommentatorerna pratade mycket om att man ska tro på sig själv och köra sitt eget spel och inte tro att någon annan gör det åt en. Det är precis det som hänt i saik dom kör inte sitt eget race utan väntar på att motståndarna ska göra misstag. Vårt kännetecken på AIK har ju hela tiden varit farten och fläkten. Men som jantelagen säger "du ska inte tro att du är nåt" verkar ha nått fram till nästan hela laget. Jag säger att det var ingen dröm att vi låg i topp, saik är så bra, men när allting och alla runt omkring säger att dom kan inte spela powerplay och dom har tappat farten. Spelarna tror ju på det till slut. Vi har ett komplett lag som har både spetsar och bredd. Ställ dom stora grabbarna som Skrbek och Renberg att skymma målvakt, sen har vi Söderberg och Kosken som är duktiga på att föra upp puck i zon sen har vi ju ett helt lag som bara vill göra sitt jobb. Varje individ måste just göra sitt jobb ta sitt eget ansvar för att det är ingen annan som gör det åt en. Nej! visa vilka ni är och var ni hör hemma, kör ert eget race hitta tillbaka till farten och rörelsen i spelet!

Heja SAIK ni är bäst, tro på det! Ha det bra! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards