ulle

Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Ulrika - 23 oktober 2008 12:07

Mammas katt Pärlan behöver en ny ägare. Pärlan är född juli -06 och är steriliserad, mamma har flyttat och där kan inte Pärlan vara både ute och inne vilket hon gärna vill. Pärlan är en trevlig och alert katt och himla gullig oxå. Om du skulle vara intresserad av att ta hand om Pärlan så kan du ju ringa Christina Bergkvist 0910-89000 eller 070-2163617.

Av Ulrika - 23 oktober 2008 11:33

Jag har åter igen varit hos kotknackare och äntligen hittade vi var problemet satt, det var inte nacken, inte axeln utan det var nyckelbenet.

Det lilla benet hade flytt ifrån sin plats så musklerna slet för sitt liv för att få tillbaka det i läge. Om jag får misstänka vad som har hänt så kan jag tänka att några hundar och kanske någon katt har varit inblandad i att nyckelbenet hoppade, det är vad jag tror. Har nu lånat en tempur nackkudde som jag ska prova i en vecka och se hur jag mår sedan. Dom kostar ju lite mycket pengar i investering, men vet jag att kroppen mår bra av det så må det vara värt det. igår var jag som sagt på föräldra möte, vi pratade om nya EU regler som innebär att barnen inte får vistas i köket. Hur ska dom då få lära sig nåt om mat lagning och bakning? Vi pratade oxå om allas lika värde vare sig etnisk tillhörighet, sexuell läggning och jämställdhet mellan dom olika könen. Jag tycker att det är bra att barnen får lära sig redan från börja att det finns inga typiska tjej eller killgrejer.

Dom hade köpt in barbie dockor som var både bruna och vita, tjejer och killar och dom var mycket roliga att leka med för alla barnen.

Sen avslutade vi med att vi föräldrar fick mycket beröm för att vårt dagis har klarat sig undan alla magsjuke epidemier, det är så att vi har en flicka som har diabetes och hon blir väldigt sjuk av magsjuka, hon blir ofta inlagd på sjukhus för att klara livhanken då. Så när någon i familjen får magsjuka får inte Barnen åka till dagis. Vår familj har varit skonade från nästan alla magsjukor så det har varit lugnt. Tack oc Hej! / Ulle


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards