ulle

Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Ulrika - 7 oktober 2008 11:36

Jag fick kanonont igår kväll, det är ju så att om man manipulerar och retar nerven som är klämd kan det bli jätteont och det blev det. Jag pratade med sjukgymnasten idag och vi ska träffas på Fredag istället och hoppas att det känns bättre då.

Jag gruvar mig lite för att börja arbets träna för får jag ont av en så här liten grej då är ju frågan hur det kommer att gå.

Jag såg på Ceasar Milan igår och det var en hund där som var väldigt spänd som han arbetade med, hunden var på hela tiden och kunde inte stanna av. Jag har ju en precis likadan här nämligen Higgins. Jag har nu börjat träna hundarna på att vänta och vara lugna innan man ska göra något och det är inte lätt om man heter Higgins. Från början fick jag nästan brotta ner honom för att han skulle stanna (så skulle inte Ceasar ha gjort). Nu går det mycket bättre, men det är nästan så att han exploderar för att han måste stå still, men det funkar. Nu när vi bara har två hundar är det mycket lättare att lägga ner ordentlig tid på hundarna. Det var ju så att vår hund Viper(som nu har flyttat) och Higgins gick inte ihop, så jag fick promenera med hundarna var och för sig. Då tar allt så mycket mer tid.

Jag har idag lämnat in bilen på verkstan så nu väntar jag på att dom ska ringa så jag för hämta bilen. Ha en bra dag! / Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards