ulle

Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Ulrika - 5 oktober 2008 19:14

Det är inte kul när AIK dominerar 1: och 2:a perioden men gör inte mål, dom hade massor med målchanser men pucken gick inte in.

Sista perioden var den enda som kändes lite jämnare och det som känns mest j...kligt är att dom mål Frölunda gjorde var på våra riktiga tabbar som t.ex. tappad klubba. I sista perioden blev det mer öppet med tappade puckar och missade passningar.

Man får väl överleva ändå men det är inte kul med förluster. Jimmie Ericsson blev ordentligt skadad så där hade vi oxå ett stort tapp.

Det som är bra är att laget är otroligt jämnt med några riktiga toppar som Månsson, Moran och Dimitrakos och inte att förglömma vår ettrige Anders Söderberg. Det är bara att slicka såren och ta nya tag.

Kom igen AIK vi håller alltid på er! På återseende / Ulle

Av Ulrika - 5 oktober 2008 14:06

Vi klarade av att sköta gården bara jag och Kevin, fast mormor var faktiskt här ett tag och det underlättade ju.

Det blev lite spännande i Fredags för att Pärlan mammas katt provade gå in i hundgården, men som tur var va jag väldigt nära till undsättning.

Higgins gick bra att bara kalla därifrån men Snake fick jag dra undan och försöka fösa undan katten som satt fast i hans huvud med minfot. Det hela slutade relativt bra, Snake klarade sina ögon fick bara lite rivsår här och var och katten blev något mörbultad och lite chockad. Dagen efter så såg allt bra ut igen. Mormor tog hem sin katt igen, men i och för sig tror jag inte att hon skulle ha provat att gå in i hundgården igen. Igår va jag och Kevin i Bergsbyn och hälsade på min syster med familj. När vi va där så hade vi nära att promenera till Gunsen för att titta på alla fina greyhound valparna. Det var jag ,Jenny och hennes barn Hampus 1år och våra busbarn Kevin och Isabell 4år. Dom gillar att busa med bajs Duncan som dom kallar honom, sen springer dom runt huset och skriker och blir jagade av Duncan som fångar dom för att sedan kittla dom. Det är tydligen jättekul. Efter det äventyret så åkte vi hem igen och då kom Tord hem.

Idag har vi bara varit hemma, jag promenerade med hundarna på förmiddagen tog sen in hundarna för att kolla upp dom och klippa klor. Tog sedan ut hundarna igen men eter en stund så va Snake ute och lattjade med en av hästarna som inte gillade att han var där och sprang och retades.

Nu har han klarat sig undan med livhanken i behåll två gånger denna helg så nu får det vara nog, nu får dom bara vara i lilla hundgården 15x4meter.

Förresten AIK vann! idag spelar dom borta mot Frölunda jag hoppas Pumba är lika bra i mål idag för vi har borta två backar Lindgren och Martinen, så dom unga förmågorna får försvara, dom har en tendens att bli lite för heta framåt bara. Men jag tror på en 3 poängare till oss. Vi hörs! Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards