ulle

Alla inlägg under januari 2009

Av Ulrika - 5 januari 2009 12:34

Jag trodde att SAIK skulle spela på Tisdag men matchen är ju idag.

Jag vet inte hur jag ska bära mig åt men jag har tänkt se saik matchen sen måste man ju bara se finalen i jvm Sverige - Kanada inatt kl 01.30 jag vet inte hur jag ska hålla mig vaken för jag klev upp 06.00 i morse för att åka till jobbet vilket jag gjorde, det blir nog kaffe!. Det känns lite korkat att jobba igen när man varit ledig så länge. Hjärnan funkar inte riktigt!. Tillbaka till SAIK så hoppas jag att dom kan sprätta Frölunda på näsan och ta 3 poäng igen, vi får se!

Nattens final match mot Kanada blir hur spännande som helst, för tänk om vi skulle spöa Kanada! Jag är rädd att vår aikare Tim Erixon inte kommer att få spela nåt, det är ju så att dom som åkte på magsjuka har inte fått spela nåt nästan för jag tror inte dom ändrar på ett vinnande koncept, men jag tror inte heller att Lasu kommer att spela för han åkte på en riktig lårkaka sist han spelade.

Hundarna får klara sig med hundgården idag för jag måste vila. Det är ju ledig dag i morgon oxå så då kan vi promenera länge i skogen.

Ha det bra och heja på SAIK och jvm laget det ska jag. Kram Ulle

Av Ulrika - 4 januari 2009 15:21

För det första så fick jag sovmorgon till halv 9 då Tord gick ut och matade hundarna. Det är så härligt att bara få såsa på på morgonen!.

När vi till slut var påklädda så gick jag och Kevin ut en långpromenad med hundarna som fick springa lösa i skogen, det är lite skarpt underlag så det har lust att bli lite små sår på tassarna. Kevin hade bestämt att han skulle åka bob så jag spände boben runt magen och drog. Det blev riktigt bra träning för mage och rygg och fastän det var kallt så var det en skön promenad lite svettig bara så när vi kom tillbaka så var det dags att kliva ner i badet för att få tillbaka värmen när det gällde Kevin och jag var svettig och det är inte heller så kul. Hundarna verkligen njuter av att få skutta runt i skogen och undersöka omgivningen. Ha det så bra! Kram Ulle

Av Ulrika - 4 januari 2009 00:05

men den här gången slog dom ur underläge. Vann matchen mot Slovakien men Sverige spelade inte speciellt bra i första och halva andra perioden. Man kan säga att det var inte förrän i tredje perioden dom kom upp i sin riktiga klass. Tedenby gjorde en uppåkning som heter duga med mål som resultat. Backlund gjorde mål 1 och 2 i matchen. Vår saik spelare David Rundblad gjorde en riktigt bra match, men utemellan var han så där frånvarande igen. Tim spelade inte mer än något byte så han går inte att bedöma. Han kanske inte har riktigt ork än efter magsjukan. Matchen slutade 5-3. Jag fantiserade om att vi skulle få tillbaka våra jvm backar innan nästa match med saik, men så är inte fallet dom spelar final i jvm natten mot Tisdag och vi får se imorrn vilka motståndare det blir. Kanada eller Ryssland????? Kram Ulle

Av Ulrika - 3 januari 2009 18:36

Nu var dom tillbaka, det gamla saik med fart fläkt och power.

Jag trodde matchen skulle bli hård och det blev den delvis då Marttinen krockade med en Luleå spelare och fick bäras ut på bår från isen sen var det ambulans till lassarettet som gällde för misstänkt käkfraktur. Vi behöver Marttinen och nu lär han bli borta ett bra tag. Efter första perioden ledde saik med 2-0 efter mål av Martin Lundberg som fick göra årets och sitt första mål sen var det Gabriel Karlsson som gjorde det andra. Det som händer resten av matchen är en målkavalkad av saik. Under andra perioden gjorde vi 4 mål varav 2st av Niko Dimitrakos och den tredje ett mål sen lite oturligt så fick dom sätta en puck på slutet bakom Hadelöv som var lysande och kunde väl ha fått hålla nollan. Matchen slutade 7-1 och nu väntar hårt motstånd framöver Frölunda hemma på Tisdag och Färjestad borta på Torsdag jag hoppas vi kan hålla uppe farten i fortsättningen oxå. Då har förhoppningsvis våra duktiga backar i jvm kommit tillbaka och kanske med ett GULD vem vet? God kväll! Kram Ulle

Av Ulrika - 3 januari 2009 08:34

Jag har inte haft så mycket ork att sitta vid datorn förkyldningen som jag har i kroppen vill inte riktigt släppa, energin sitter långt inne.

När sedan SAIK inte haft speciellt flyt på sistonde så blir man inte speciellt peppad heller. I kväll blir det derby mot Luleå och det är frågan vem är storebror? vi får se efter kvällens batalj, men jag hoppas ju som vanligt att det är aik som vinner matchen och tar 3 poäng, för dom behövs nu! Som jag har förstått det så har dom ändrat i pp kedjorna för det är ju där vi har stora problem. Men jag vill oxå påtrycka att vi behöver rörelse och fart + nån stor kille framför mål som stör Skrbek, Mcdonell och kanske Larsson nån som inte är rädd att ta lite skit. Jag tror på fart och fläkt för det är = SAIK.

Det här med att vi borde ändra rinken till en mindre vore kanske inte så dumt för jag tror att det skulle gynna AIK i deras spelsätt samt att det skulle ge fler publik platser.


Småkronorna kommer att spela semi i kväll emot Slovakien som slog USA igår och det var det ingen som trodde på förhand, det visar ju ganska tydligt vilken grupp som var vassast. USA sköt massor med skott men dom hade inte turen på sin sida. Slovakerna var väldigt duktiga på att förvara och anfalla vid bästa tillfälle. Så matchen i kväll blir skoj att se, det finns ju inget annat än vinst för småkronorna.


Jag var på stan med syrran igår och shoppade loss. Fast jag handlade bara en kofta till mig resten var till Kevin som helt plötsligt har blivit så lång. Hur kunde det hända?  byxor är för korta i benen och ärmar på vissa tröjor detsamma och det är ju pinsamt att pojken ska måsta ha för små kläder. Han fick oxå ett par nya badbyxor och en munkjacka med blixten Mcqueen som har varit hans favorit sen han var 1år. Filmen måste ha sett ett antal gånger så han kan ju väldigt många fraser och uttryck därifrån.

Ha en bra dag alla, vi syns! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards