ulle

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Ulrika - 8 januari 2009 11:49

SAIK möter Färjestad borta och vem vet hur det slutar. Som alla vet redan har vi ju ett bortfall på backsidan men vi har duktiga juniorer som täcker upp där. Jag läste att Färjestads tränare Tommy Samuelsson hade fått en puck i huvudet på deras träning så det blev ambulansfärd för att fixa skadan, jag vet inte hur det gick men jag tror att det gick bra.

Det är bäst att jag skriver SAIK när jag pratar om Skellefteå AIK för att Solna AIK verkar ta illa upp för att vi kallar oss AIK dom skulle bara veta hur många föreningar som har just den förkortningen Allmänna Idrotts Klubb. Men det är väl just för att vi ligger i elitserien som det sticker i ögonen på dom. Kommer dom upp i elitserien så heter vi ju Skellefteå AIK "SAIK" så några problem där finns inte. Jag tror att kvällens match kan bli mycket hård för dom har en väldigt bra målvakt Gustavsson som är svårt att få hål på. Jag hoppas att Lee Goren har en dålig dag och inte har någon större lust att göra mål på sina gamla lagkamrater. Kanske pp:t börjar funka bara dom höjer tempot ( som det va förr!) som det är i dag har ju tempot bara sänkts i pp. Fram med farten bara! Jag hoppas på poäng och helst 3 men vi får se! Sen blir man lite ledsen när man läser i tidningarna att vår Tobias Viklund är klar för Frölunda, hur kul är det att få höra under pågående säsong?  Allt man läser i tidningar behöver inte vara sant men någonstans har dom fått det ifrån. Jag hoppas att Tobias fortfarande ger allt för SAIK så länge han tillhör vårt lag.

Nu ska jag ut med hundarna i skogen det är lite kallt -13 ute men rör man sig så känns det som en lagom temperatur.

Håll tummarna för SAIK och ha det bra! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards