ulle

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Ulrika - 7 januari 2009 12:49

Ibland undrar jag varför man inte flyttar till något varmare land. Jag får ju så mycket ondare i kroppen när det är kallt. Och varför bor jag i norrland ? Jo! för vackrare ställe på vintern finns inte. När man är ute i naturen och bara njuter av dess ljud och att bara vara, det är livet det!. Men jag gillar i alla fall inte att det blir kallt. Det skulle kunna vara som kallast - 10 grader för då är det lagom. Men jag kan säga att det är vida skillnad i kyla var i Sverige du bor för när jag var i Skåne så höll man på att frysa ihjäl vid 0 grader för det är så fuktig luft där, så nog är det skillnad på grader och grader. Men som dom bukar säga " det finns inget dåligt väder, det finns bara dåliga kläder" så det gäller att klä sig lagom för en rask promenad.

Jag ska klä på mig och vandra ut i skogen med hundarna det är ungefär -15 ute och det snöade igår så då tycker nog hundarna att underlaget är mycket trevligare att springa på. Ha det så bra! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards