ulle

Alla inlägg den 22 januari 2009

Av Ulrika - 22 januari 2009 14:01

Jag var lite rädd för att vurpa när jag var ute med hundarna så jag tog på mig skidorna istället och åkte ut i skogen. Det var något jobbigt för det var inte mycket till glid utan jag fick staka hela vägen. Det kanske inte va så bra för min nybehandlade arm och axel.

När jag var på väg hem igen så hörde jag nån som ropade på mig, genom musiken jag lyssnade på i min mobil. Det var en granne som har 3 jakt labradorer och hon frågade lite vänligt om jag kunde koppla mina hundar.

Så det gjorde jag, men hur lätt är det att åka löparskidor och hålla i koppel. INTE! Jag tog mig ut till vägen i sällskap med mingranne och hennes hundar. Väl ute på vägen så mötte vi ytterligare en granne med hund, nån slags teruverens, (vet inte hur det stavas!) Där stod vi nu och pratade och hade 5 hundar och en tik. Det gick jättebra! Sen kom även Sigge och Gunnar Sigge är en dvärg shnauser ( vet inte heller hur det stavas) hane även det.

Nåt som kan konstateras är att vi har många hundar i byn. Kram Ulle

Av Ulrika - 22 januari 2009 06:52

Nu måste Skellefteå AIK vinna, jag har varit och läst på norrans blogg om deras träningar bl.a och dom har lagt in en liten annan strategi. Skott på mål, mycket skott på mål i deras fart och spel borde generera resultat. Men puckarna ska sitta i nätet oxå. Ikväll är det dags för Modo som vi inte alltid har haft så lätt för. Nu gäller det vinner vi inte ikväll då känns avståndet uppåt oerhört långt bort och kvalserien väldigt nära. SAIK som är världens bästa lag måste nu ta tillbaka sin tron i den övre halvan, Tack!.

Kent McDonells föräldrar är tydligen här och hälsar på. För hans mamma är det första gången i europa. Kul! att dom får prova på Sverige och Skellefteå då vi har så vackert vi den här tiden på året. Hoppas att dom och vi får se en seger av SAIK ikväll så man får in lite lycka i kroppen. Och så får vi nåt att prata om vid fika bordet på jobbet.

 Jag är ledig idag och det behövs för jag fick behandling igår och min vänstra axel var nästan helt blockerad av muskelspänning. Det kommer nog ifrån då jag föll 19 December. Jag är i alla fall väldigt mör i kroppen idag.

Har inga planer för dagen bara att jag ska ut med hundarna och sedan ta mig ett varmt bad. Ha en bra dag! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards