ulle

Alla inlägg den 3 juli 2010

Av Ulrika - 3 juli 2010 06:41

I Onsdags hade vi "Skellefteå hundkapp" vår första träning på vår egen bana efter branden ifjol och det gick problemfritt, nästa helg ska vi ha den första tävlingen........som ser ut att få många tävlande.

  

Jag tror det kan bli ca.12 lopp som man får uppleva spänningen.

Rankinglistan har kommit ut och om inget blir förändrat så kommer 3 bröder att springa i samma lopp Boa, Python och Snake alla med namnet Crimdon före.

Boa är ju den som är helt klart högst rankad och meriterad så han måste bli storfavorit, Python tävlingsdebuterar och Snake har bara sprungit 5 lopp och det var ifjol, i samma lopp springer oxå Delight Day, Rascle och Worlass lite mer rutinerade rävar.

Det blir kul att få tävlingsdebutera på vår egen bana den här säsongen.

2 brorsor till kommer oxå att springa den här dagen Adder och Mamba så nästa hela kullen finns på plats, Crimdon kennel börjar ha en hel del avkommor på banorna som hävdar sig ibland Sverige eliten. Kul! Kul!

I afton ska jag och Jenny ut och äta med stalltjejerna från förr, det blir kul att träffa folk man inte träffat på länge, nu är det ju mest hundfolk man träffar om än det inte är nåt fel på det heller, i afton blir det hästgänget som gäller.

Det var en jätteskön dag igår och jag hoppas att denna blir detsamma.

Jag skötte alla barnen ett tag igår Isabell, Kevin och Hampus och vi var hemma hos mormor.

En granne hade många spännande djur, vi fick träffa både majsormar (som jag och Kevin höll i), ödlor och gräshoppor (mat) och ute på gården hade dom kaninungar en vädur och en vanlig. Roligt med lite annorlunda djur!

Njut av dagen! för det ska jag! Kram Ullle  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards