ulle

Alla inlägg den 21 september 2010

Av Ulrika - 21 september 2010 11:57

Jag som blev så glad! när jag fick komma till smärtkliniken i Umeå.

Äntligen efter så många år med smärtor.

Jag har egentligen flera skador, vilket inte gör det så lätt att behandla.

Jag fick en häst över mig 1991 som har satt sina spår resten av mitt liv med hjärn och ryggskador, jag har lärt mig att leva med mina hjärnskador på ett och annat sätt.

Ryggskadorna har blivit mer och mer påtagliga allt eftersom åren gått. Jag har varit heltids sjukskriven mellan 2001-200903, har sedan jobbat 25% och i Nov förra året gick jag upp till halvtid. 25% var inga problem, men när jag började jobba 50% så började mina sjukdagar komma tillbaka. Nu är det så att sen 1 Maj 2010 har jag halv sjukpension eller varaktig sjukersättning som det heter, men jag har insett att jag klarar nog inte jobba halvtid heller, Vad gör man?????

Nu är jag tillbaks i sjukrullorna igen. Efter semestern i Juli har jag väl jobbat 1 vecka totalt, men nu har jag för ont för att jobba. Det är ju så att jag har diskbråck och nerver ligger ikläm och skickar massa ontsignaler till hjärnan som i sin tur skickar inflammation så att det onda ska kunna läka, men normalt så har man inte ont i skellettet så då blir inflammationen ihela ryggen och musklerna spänns och nerverna blir ännu mera klämda och det blir ännu ondare osv osv.

Med blockaderna kan man lura hjärnan att om det inte kommer ontsignaler så kommer inte inflammationen heller, det låter väl klokt och enkelt förklarat!


Det var då det här med smärtkliniken! det är en privat smärtklinik i Umeå, som man kan bli remitterad till från sitt landsting eller gå dit som privatperson.

När jag var där för att testa om det skulle funka på mig så betalade landstinget och den här dagen som jag längtat till blev inge kul,,,,, för landstinget har slut pengar för i år så jag får inte komma dit igen för att börja den riktiga behandlingen förrän nästa år, Hur kul är det????.

Fast man kan förståss få en tidigare tid om jag betalar privat Hmmpfrrhhh!

Nu blir det till att börja en insamling så att jag får komma dit tidigare.

Ha en bra dag! jag måste bara få vara besviken ett tag, sen är jag tillbaka igen!

Kram Ulle  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards