ulle

Alla inlägg den 14 september 2010

Av Ulrika - 14 september 2010 09:37

kevin skulle INTE åka skolbuss idag, när bussen stannade vid oss så höll han fast sig i mig. Det sllutade med att bussen åkte vidare, jag var arg och Kevin fick som han ville och jag skjutsade honom till skolan grrrrrrrrrr!

Han skulle hellre tillbringa dagen så här:

Vad gör man när man har ett barn som är tjurigare än allting annat?, jag har hört att han släktar på mamma, men jag vet inte. 

     

Igår åkte jag till pappa med en kasse äpplen för han skulle hjälpa mig att göra äppelmos. Det blev en riktigt trevlig dag och nog är det både roligare och godare att göra äppelmos själv. Jag brukar även koka all sylt vi äter, hallonsylt är nog favoriten fast lingonsylt är alltid bra att ha. När jag lämnade myckle hade jag 17 burkar med äppelmos hem, det räcker ett bra tag.

Jag gillar att äta havregrynsgröt med äppelmos, kanel och mjölk mmm så gott !!

    


Eftersom jag inte kunde vara med på tävlingarna i helgen så hade jag ingen aning om hur loppet gick, men nu har jag fått en version av "säker" källa.

Snake bommade starten och vek då in bakom hundarna för att komma på innern i 1:a kurvan. Snake hade en hund framför sig då han och brorsan Mamba hakade ihop, Snake åkte då rakt ut och Mamba föll. Det blev för långt fram för att hinna ifatt dom andra hundarna som kommit loss.

Det känns lite jobbigt att det alltid ska bli så körigt i förstakurvan och jag vet inte om det är otur eller om han sätter sig i situationen själv.

Till helgen ska han få springa medel på träningen så då får man se hur det går. 

I ett medellopp har hundarna i alla fall en chans att reparera misstag.

Jag tror inte att det blir någon mer tävling i år för oss.

Så summa summarum så har han startat 6 gånger den här säsongen 2 segrar

1tredje 2 fjärdeplaceringar och en femte, 3 på och 3 utaför pall.


Idag ska jag äntligen få komma till min kiropraktiker och fixa till mig, jag brukar gå var 14:de dag och nu har det gått 2 1/2 månad alldeles för länge alltså.

Nacken orkar snart inte hålla upp huvudet längre, det känns som jag har ett spännband runt brökorgen så nu blir det skönt att få fixa dom små detaljerna, då blir det nästan perfekt. Några sprutor till i ryggen så är jag som en ny männisch.

Ha en bra dag! Kram ulle   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards