ulle

Alla inlägg under september 2008

Av Ulrika - 18 september 2008 17:42

Nu när det gått ett par dar sedan vi tog stygnen så verkar Viper bara bli bättre och bättre. Han ställer ner tassen oftare nu för tiden, och det ser ut att läka bra nu. Anders det kanske ordnar sig ändå, helgen den 27 Sept!

Jag och Tord har varit i Umeå idag, på tandläkar högskolan, och gissa om man får vänta. Vi skulle vara där 08.15 och vi lämnade Umeå klockan 12.00, då hade vi i och för sig ätit lunch oxå. Men när det är elever som ska utreda om man har problem med tänderna, så ska sedan läraren godkänna och kontrollera resultatet. Läraren har ju åtskilliga elever hon ska kolla runt hos. Jag som bara var med fick springa och lägga på mer parkerings pengar. Om man hade vetat hur lång tid det skulle ha tagit så hade nog jag lagt i för hela dagen. I skrivande stund är jag jätte trött, fick ju stiga upp tidigare än vad jag är van. Om en halv timme ska jag på styrelsemöte i Innervik, vi måste ju börja knyta ihop säcken så här på slutet av säsongen.

I morron ska jag kolla upp Higgins igen så då får vi se om det blir nån mer start i år.

Förresten så har vi två katter numer både Tussan och Pärlan som båda är steriliserade, pärlan var ju mammas som skulle omplaceras. Men nu hamnade hon hos oss till slut. God kväll Ulle


Av Ulrika - 16 september 2008 13:46

Jag var till veterinären med Viper och tog stygnen igår, det var lite knepigt med ett stygn som hade lust att gömma sig under den läkta huden. Jag tror att vi lyckades till slut!.

Men faran känns inte riktigt som den är över eftersom han vill inte riktigt ställa ner tassen.

Det har läkt ganska bra och han går på tassen utemellan så vi får se.

Som jag berättade i Lördags så stack han ut från vårt hus när vi var på cykelfest. Tord hade glömt att låsa en dörr och Viper kan öppna dörrar som går både utåt och inåt, så det enda sättet att stoppa honom verkar vara att låsa alla dörrar. Han är jätte lugn men när man minst anar det så kollar han om dörren är olåst och har man då glömt så sticker han ut. Men han for inte långt för jag tror att han känner sina begränsningar när han har ont i tassen.

Higgins ska jag nog kolla upp igen på Torsdag och då får vi se om det blir någon mer start i år. Är han inte helt pigg så kommer han att få avsluta säsongen nu. Men det känns som det varit mycket stolpe ut den här säsongen med Higgins. Vi får se nästa år då även Snake får ta licens. mvh Ulle

Av Ulrika - 14 september 2008 19:31

Nu har vi haft våra tävlingar denna Söndag, tyvärr så var det lite publik. Kanske beroende på att V75 var igår Lördag.

Lopp1 vanns av Fab Miss mcCool på tiden 17.80 det var hennes första seger Kul! Lopp2 var det oxå en Skellefteå hund som vann Atlas DiNozzopå tiden 17.70 det var tredje segern på fem starter, så man kan säga att han verkar lovande i sin klass. Lopp 3 hade bara SkeHk hundar så givetvis var det detsamma i detta lopp där Zpeedy zorba vann för andra gången i karriären. Trot eller ej men detvar en hund från...............SkeHk som vann det 4 Loppet oxå nämligen Conferece och hon har vunnit fem av sina 11 starter.

I lopp 5 hände det äntligen Blue Moyne vann, hom är oxå från vår klubb.

I lopp 6 det näst sista loppet var det en.....SkeHk hund som vann Lexus blue som startade första gången på medel distans. Grattis till min goda vän Nisse och hans fru Madde. I sista loppet skellefte trofe´n gick vi på pumpen där tog vi en andra plats genom Wizzard och där var det ingen mindre än SM vinnaren Fräcke Fredrik som vann, och hunden som var fel placerad som jag berättade tidigare om ville mycket riktigt bara ut. Som tur var var det ingen hund som kom till skada. Det var en lite kylig dag, men tävlingarna gick väl ganska bra ändå. I högsta loppet var det två hundar som jag personligen inte tyckte skulle ha behövt springa där, för att när det blir för stor klass skillnad så tappar sista hund har kontakten. Vinnande hund sprang på 29.86 och hunden som kom sist hade en tid på 31.56

Är det rätt????. Efter tävlingarna var det träning, då sprang Snakes bror Zäta och han såg jätte bra ut, Vad ska det bli av denna kull??

Ha nu en skön och trevlig kväll och till dom som hade långt att åka hem, hoppas att ni hade en trevlig resa hem. mvh Ulle

Av Ulrika - 14 september 2008 00:41

Vi hade ju som sagt var väldigt nära till stället där vi skulle äta förrätt, när vi satt där och pratade och åt ringde min mobil och det var en tjej som var i vårt stall hon berättade att en av våra hundar var ute på gräsmattan. Det var Viper som hade öppnat dörren och gått ut och lagt sig på favoritplatsen under sitt pilträd( ungefär som Ferdinand) Tord fick cykla hem och stänga in honom och låsa dörren för han kan öppna både utåt och inåt, det är bara då dörren är låst han går att stänga inne. Varmrätten skulle ätas hemma hos oss det blev lite hektiskt för vi hade precis kommit hem då började gästerna ramla in, in med maten i ugnen ochpå med pastan, fixa välkomst drink o.s.v jätte trevligt att träffa grannarna och umgås! Sen var det dags för efterrätt och den blev endast 4 hus bort så det blev bra nära det oxå. Under aftonen och kvällen fick vi mycket god mat och hade väldigt trevligt.

På efter festen hamnade jag med en granne som har jakt labradorer, så vi började prata mycket hund och hur olika och lika hundar kan vara. Jag kan säga en sak att han har pli på sina hundar. Lite mer än vad jag har. Vi hade lite roliga tävlingar och fråge sporter om vad vi kan om våra grannar, vårt lag vann. Det var ju kul eftersom jag har ingen vinst chans imorrn när vi inte startar någon hund. Jag cyklade i alla fall hem som askungen vid tolvslaget och gick ut med Viper, sen får det vara nog med festande för min del. Godnatt!!! / Ulle

Av Ulrika - 13 september 2008 13:01

Vi ska ju på vår första cykelfest. Jag gruvade mig för att cykla så långt med mina rygg bekymmer, men det visade sig att dom vi skulle till först hade åkt på magsjuka.Tur i oturen, för nu kan jag till och med gå till grannarna som ska bjuda på förrätt. Tråkigt för dom som inte kan vara med.

För övriga i hundkapp klubben så kommer det att vara Irländsk afton i klubbstugan. Dom kommer att visa Irländska derbyt bl.a Dit skulle vi egentligen ha åkt igår, men omständigheterna gjorde att vi blev kvar in Sweden so to say. Hoppas att alla som läser detta kommer att ha trevligt ikväll för det har jag tänkt. mvh Ulle

Av Ulrika - 12 september 2008 13:51

Det är så att en medlem i klubben verkar vara ute efter mig.

Jag får mail och personliga påhopp av denna person.

Förmodligen är det så att den här personen kanske vill att jag slutar i klubben eller tar en lägre profil. Men sån är inte jag. Nu är det så att det jag gör i klubben har jag eller vi i marknadsförings gruppen gjort himla bra.

Det finns alltid saker man kan påpeka, och givetvis så kan vi ta kritik, men inte dumheter.

Vi fortsätter med vårt jobb, sen ökar vi lite till............

Det är tur att jag i allafall har världens gulligaste kille. Kram Ulle

ps: Ni som kommenterar Tack för ert stöd!!

Av Ulrika - 11 september 2008 11:26

Jag har nu varit till veterinären och har nu mera positiva känslor i kroppen.

Det var bara mjukdels infektion och det gör inte så mycket för det läker om än det tar lite tid. Så nu är jag gladare igen.

Vi ska på cykelfest i byn i helgen så nu känns även det roligare, om jag nu fixar det här med att cykla när jag har så problem med ryggen.

Nu kanske det kan komma lite mera positiva tankar ur mitt huvud.

Det kan man ju i alla fall hoppas, He He! / Ulle

Av Ulrika - 11 september 2008 06:06

Jag måste åka till veterinären idag, för svullnaden har börjat sprida sig mot dom andra tårna. Innerst inne vet jag att jag inte kommer hem med en hund igen idag, bara hans skal som vi får begrava. Jag älskar alla våra hundar och det gör så ont!!!!! Jag vet inte hur jag ska klara så här mycket sorg på en vecka!!.

Lottningen till helgens lopp var igår kväll, loppet som Higgins skulle ha sprungit ser inte kul ut. En hund som jag anser är en ytter hund ha hamnat väldigt långt in så att det kan om man har otur bli ännu mera jobbigt i kurvan än det brukar. Jag skulle önska att människor tittar på hur deras hundar springer, Var vill dom vara?? Vi filmar ju oftast loppen så det går ju att titta om och om igen för att se hur dom gör.

Det finns ju hundar som inte har hittat sitt favorit spår och dom kan man ju placera i en mittbox. I övrigt är det ju ganska enkelt! En klar innerhund viker ju nästan direkt in mot räls, en ytter hund kan vara en ganska stor hund som inte riktigt klarar kurvan och håller sig därför en bit ut för att kunna hålla farten hela vägen. Om man nu sätter en sån hund längst in, så kan senariot bli att kurvan blir för snäv så hunden går rakt fram för att kunna svänga, då kan det om man har otur vara en lite mindre hund precis utanför, som då flyger iväg eller får en rejäl smäll i sidan. För att det blir då den mindre hunden som stoppar hunden som inte ryms i kurvan, och det kan gå riktigt illa både för den fel placerade hunden och dom andra. Så snälla alla!! titta på filmer hur era hundar springer. Filmerna finns på skellefteå Hundkapps hemsida under tävlingar, web Tv..

Vi får se om jag orkar skriva nåt mera idag..........vi får se......../ Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
<<<
September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards