ulle

Direktlänk till inlägg 7 augusti 2010

Oj, så kul!

Av Ulrika - 7 augusti 2010 07:04

Igår kväll mycket sent så vann Snake sitt första tävlingslopp och detta efter mycket stor dramatik.

  

  Tävlingen bjöd på superhärligt väder sol och värme, under kvällen skulle vi ha 8 st lopp och Snake startade i det sista, det är lite knäckande för han peppar gärna i och med vi kommer fram till banan och han vet att han ska tävla.

Efter veterinärbesiktning på alla hundar så var det bara 3 strykningar i programmet, det är ju viktigt att våra elitidrottare är i skick när dom ska tävla.

Första loppet var ett supersprintlopp där whippen Tre rand vann, Lopp 2-4 var medellopp på 510 meter. Lopp 2 vanns av Monica Anklews Sir Sirocco efter mycket dramatik i Lopp 3 fick Wanda Jackson äntligen sin första seger i den 23 starten och det här är en tik som varit med på pall många gånger, hela 13 gånger så det var kul att hon vann.

Jag tror minnsann att en stjärna är född för debuterande Nitro Methane sprng ifrån alla i Reklamcityrace och vann på tiden 29,74, wow vilken tävlingsdebut av Katjas fina hund. Hennes andra hund Crimdon Python vann det högsta sprintloppet på tiden 17.35 som dom åkte nog på moln på vägen hem till Luleå.

Men just i det sprintloppet händer det som inte får hända........ vajern till haren går av, ingen blev skadad och det var väl tur.

Det blev en lång väntan för oss som stod och väntade på att få starta.

Efter dom fick dit den nya vajern och harvagnen så skulle det provköras.

Varv på varv på varv, det fick inte vara någon risk för att någon skulle bli skadad, därför måste man veta att det fungerar.

Efter att ha väntat i en och en halv timme fick dom äntligen starta, vi fick applåder av publiken när vi defilerade in på banan, det var kul och mer värt all väntan.

Hundarna hade ju som sagt varit beredda på att starta för länge sen och igen och igen, men nu var det dags.

Vi var tvungna att öppna buren manuellt och det innebar att starten blev lite sen så ingen av hundarna timeade starten, alla hundarna i bredd och lilla Miss Box hamnade ikläm mellan dom stora "grabbarna" Rudolf och Snake så att hon gjorde en liten vurpa men var snabbt uppe igen. Innan kurvan var Snake först och det tänkte han förbli, han vann med besked på tiden 17.30 vilket var dagens snabbaste sprinttid.  

Vid 22.00 så lämnade vi banan och åkte hem, men en övertrött Kevin.

På vägen hem höll jag på att köra över en katt men det gick vägen.

Tack och hej för mig! Kram Ulle  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 14 oktober 2015 12:38

Goddagens!  Det har hänt jättemycket sen sist, jag har varit utan hund i nästan 2 år, men i mars i år skaffade jag en omplaceringshund. Nämligen Eros en praszky krysarik som fyller 6 år på Söndag. En otroligt sympatisk hund som är med på det mesta....

Av Ulrika - 19 januari 2014 11:30

Det här året har varit riktigt jobbigt! Min kropp vill inte riktigt vara med och behandlingarna har inte riktigt svarat som dom ska. Jag får nog helt enkelt leva med mina smärtor. Ett väldigt jobbigt konstaterande var att jag inte längre klarad...

Av Ulrika - 20 april 2013 10:45

Väntan har varit lång, närmare 35år. Nu gjorde dom det, först vann dom serien på ett övertygande sätt, sen slog Bud rekord+ mycket annat som dom var bäst på. Det var som upplagt för ett guld. Ikvarten mötte dom Brynäs i all sin glans, men dom h...

Av Ulrika - 6 januari 2013 12:16


Jag har haft ett underbart jul och nyår, trevligt sällskap och mycket vila och återhämtning.Det jag inte är speciellt nöjd med är när jag var ute och sparkade med hundarna och en hund i flexikoppel som inte gillar mina hundar lyckades flyga på mig oc...

Av Ulrika - 29 december 2012 18:18

Nu är han äntligen ikapp mig i ålder, Tord har blivit 40 år. Tord hade gjort en fantastiskt vacker tårta.   Det ska ju tydligen jäklas med 40 åringar! Anette, Emma och Duncan tog chansen.   Tyvärr så fickjag slut batteri i kameran så det ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards