ulle

Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Ulrika - 2 mars 2009 13:46

när det bara blåser och yr snö runt skallen när man är ute och går med hundarna. Jag har jobbat i dag och på nåt underligt vis så är allt helt plötsligt under tidspress. Jag har ju en förmåga att stressa upp mig men jag jobbar med ett jämt tempo som fungerar ganska bra, jag blir slut men det är väl det som är meningen.

Nåt som känns lite irriterande är att ledningen har sänkt alla som varit sjuka och ute på annat jobb till lägre eller som i mitt fall till lägsta lönegrad, det är riktigt pissigt om m,an får säga så. Jag tycker att det är en merit om man kan jobba med många olika moment inom arbetsplatsen och om man prövar jobb utanför verkstaden men som i det här fallet så straffas man om man provar annat jobb och det inte fungerar eller om man har otur och blir långtids sjuk. Jag ska ta ett snack med facket och i bästa fall får jag gå in och förhandla själv för jag tolererar inte att bli behandlad som kreatur som inte har nåt att säga till om. Ledningen svarar upp med att vi har inte svårare jobb än att man ska vara i lönegrupp1 eller 2, är det personalens fel?

Det är väl ändå företaget som säljer jobben då ska väl inte vi bli straffade.

Ikväll väljs kvartsfinalernas motståndare och skulle det bli nåt annat än Linköping som Skellefteå AIK får möta så tappar jag hakan.

Ha en bra dag! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards