ulle

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Ulrika - 13 november 2011 10:29

Att jag har bott i yttervik i snart 12år och igår när jag påväg över till grannarna så mötte jag en annan granne, hon började le väldigt sen kläckte hon ur sig....... går du UTAN hundar????

Hon hade aldrig sett mig utan hundar förr, men saken är den är att jag promenerar aldrig utan hundar, det tycker jag är att tom gå!

Men när jag ska gå till grannen för att vara lite social och mysa lite med deras nya bebis så tar jag inte med mig hundarna.

Jätte go bebis!  åsså luktar dom så gott! Fördelen med att det inte är ens egen är att man kan lämna tillbaka den när den är hungrig eller ledsen. Men att låna och mysa lite ibland är gött!!


Idag är det farsdag och det innebär lite åkande fram och tillbaka, det blir både Innervik och Myckle under dagen.

Jag och Kevin grattade Tord i morse men det hade nog uppskattats mer om han fick sova lite längre än halv nio.


Vår förra diskmaskin som bara var 4 år blev utdömd i Fredags, så igår införskaffade vi en ny och nu behöver vi inte handdiska nå mer. Skönt!!!

För det är när maskinen är trasig man upptäcker hur mycket disk det blir, man har nästan lust att använda pappers tallrikar.

Efter promenaden i morse fick hundarna komma in i huset en stund innan vi ska åka iväg.

Higgins tuggade lite ben

 

Snake parkerade vid Kevin i soffan.

 Det är den 13 November och jag fotade lite från balkongen, nå mycket snö syns inte så långt ögat kan nå.

   

   

 Varje vinter är det ett måste att sätta upp fågelträdet så små och STORA fåglar får sig lite mat, så här ser det ut lite från ovan. Det är mysigt att stå och titta på fåglarna och idag såg jaf den första domherren, det har mest varit talgoxar, blåmesar osv.

Nog tycker jag att det är lite skönt att det är rätt så varmt ute fortfarande, och snön är mest jobbig men den kan vara så jättevacker oxå!

   

jag kan rapportera lite om min rygg oxå, tyvärr blev det inte så bra som jag hade tänkt det. Där nerverna är radiovågsbeh. känns det bra men smärtan ovanför och i höfter och ben har blivit mycket värre. Jag ska träffa jobbet och F-kassan imrogon, sen ska jag till min läkare på Fredag så då får jag väl veta om min framtid.

Jag kanske blir utdömd som diskmaskinen!  

Ha en jättebra dag! Kram Ulle

ps: Vi höll just på bli utan katt för Tord släppte in katten när vi hade hundarna inne, men hon är så cool våran Tussan så då var hon inge kul att jaga och ta fast! Allt gick bra!   

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards