ulle

Direktlänk till inlägg 19 september 2011

Ja vad ska man säga!!!!

Av Ulrika - 19 september 2011 12:19

Nu har det gått över en månad sen jag blev behandlad och det känns bättre och bättre. Nu har jag i alla fall energi att klara av vardagen ganska bra, vilket jag inte orkade med förr.

Jag är helt sjukskriven t.o.m sista Oktober och hoppas då att jag ska kunna smyga igång arbetet igen.

Det är lite svårt att avgöra hur många procent bättre man blivit, om jag hade 100% smärta förr så har så har jag kanske 40-50% smärta kvar men den känns som jag kan stå ut med.

Att avgöra när man ska kunna orka med ett jobb oxå är lite svårare.

Jag får helt enkelt se hur det utvecklar sig.


I Lördags hade jag en supertrevlig dag! Jag och Kevin åkte och kikade på lite crosskörning och jag träffade på massor av mina vänner som jag inte träffat på länge, så jag kommer inte ihåg när jag pratade och skrattade så mycket.

Om inte annat så tillförde det en massa energi till kropp och själ.

Tack för det kära vänner!!!

Idag har jag pratat med smärtkliniken i Umeå igen, och jag har lite konstiga efterkänningar men det beror nog på mina hjärnskador. Men det känns som det går åt rätt håll.


Skellefteå Aik: Upp som en sol och ner som en pannkaka. Första matchen var alldeles lysande, spelade sitt rappa spel och hittade för det mesta rätt i passningarna men dom förlorade på straffar. Andra matchen var katastrofal, farten var borta, passningarna stämde nästan aldrig och allt kändes väldigt ineffektivt. Men resultatet blev detsamma förlust efter straffar.

Hur kan det bara bli så, att ett lag så när som på några spelare kan byta skepnad så totalt. Bellemare är väl den som varit jämnast i laget. Om jag fick önska mig nåt så vore det någon mycket kompetent BACK!!!!

Jag saknar Rundblad, Erixon och Larsson.


Nu till något helt annat, Jag har borta våran katt Tussan!

Hon brukar aldrig lämna gården mer en några hundra meter, och maten..... den missar hon aldrig! Därför känner jag mig rätt orolig nu! Har räven tagit henne eller har hon kanske blivit på körd. Tyvärr så är hon inte märkt!

Jag tror att hon är ca.10år nu, steriliserad och heter Tussan.


 Om någon har sett henne så kan ni ringa 070-6839668 Ulle

Idag tar Kevin skolfoto! , så vi var uppe och fixade "frilla" i morse. Han är alltid underbar min son.

Ha en bra dag! Kram Ulle  

 
 
Zanna

Zanna

19 september 2011 12:59

Hej Ulle, jag har precis börjat läsa din blogg, och tycker du verkar oerhört stark efter en sådan olycka. Kämpa på! Kram Zanna

http://www.norrbottenshundar.blogg.se

 
Ingen bild

Ulle

19 september 2011 13:38

Tussan är återfunnen!!! Hon var instängd i växthuset.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 14 oktober 2015 12:38

Goddagens!  Det har hänt jättemycket sen sist, jag har varit utan hund i nästan 2 år, men i mars i år skaffade jag en omplaceringshund. Nämligen Eros en praszky krysarik som fyller 6 år på Söndag. En otroligt sympatisk hund som är med på det mesta....

Av Ulrika - 19 januari 2014 11:30

Det här året har varit riktigt jobbigt! Min kropp vill inte riktigt vara med och behandlingarna har inte riktigt svarat som dom ska. Jag får nog helt enkelt leva med mina smärtor. Ett väldigt jobbigt konstaterande var att jag inte längre klarad...

Av Ulrika - 20 april 2013 10:45

Väntan har varit lång, närmare 35år. Nu gjorde dom det, först vann dom serien på ett övertygande sätt, sen slog Bud rekord+ mycket annat som dom var bäst på. Det var som upplagt för ett guld. Ikvarten mötte dom Brynäs i all sin glans, men dom h...

Av Ulrika - 6 januari 2013 12:16


Jag har haft ett underbart jul och nyår, trevligt sällskap och mycket vila och återhämtning.Det jag inte är speciellt nöjd med är när jag var ute och sparkade med hundarna och en hund i flexikoppel som inte gillar mina hundar lyckades flyga på mig oc...

Av Ulrika - 29 december 2012 18:18

Nu är han äntligen ikapp mig i ålder, Tord har blivit 40 år. Tord hade gjort en fantastiskt vacker tårta.   Det ska ju tydligen jäklas med 40 åringar! Anette, Emma och Duncan tog chansen.   Tyvärr så fickjag slut batteri i kameran så det ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards