ulle

Alla inlägg den 8 december 2010

Av Ulrika - 8 december 2010 09:46

Skellefteå AIK är inne i en svacka nu som inte verkar lätt att ta sig ur. Jag vet inte hur det blev så här men helt plötsligt så var det frejdiga spelet som bortblåst. Vill spelarna ha juluppehåll nu? jag tror det! många spelare känns slitna.  

Bellemare längtar nog efter sina kedje kamrater Forsberg och Hagos, för han ser inte riktigt ut att trivas där han är nu, men han sliter och sliter.

Ungdomskedjan är en fröjd att se för är det nån som kan dra igång laget så är det dom. Adam Pettersson fick göra sitt första elitseriemål igår.  

Söderström, Ericsson och Forsell passar oxå bra ihop och har varit den kedjan som gjort bäst av sig på sistonde.

"Första kedjan med Warg, Lehtonen och Lindström har inte fått det att kugga i dom senaste matcherna.

  Vad hände igår? Jo! Skellefteå AIK blev överkörda av Modo i första perioden, stillastående i egen zon och inget tryck framåt.

Däremot så var det himla mycket tryck mot våran Andreas Hadelöv som gjorde en riktigt bra match men släppte in två tydliga målvakts tabbar. Men vad gör man? laget kan inte vara på topp jämt, men det börjar vara dags att ta sig ur detta nu. Tillbaks till det raka snabba spelet där passningarna gick till rätt spelare. Indianare har oxå varit en vanlig företeelse på sistonde. Tur att vi har bra målvakt-er! Dom senaste matcherna har varit målfattiga från vår sida, men det blir ju så när man inte får det att stämma.

Skellefteå AIK ligger bara en poäng från serieledning, så vi har haft tur! att vi inte rasat längre ner i den här svackan. Torsdag är det match mot SSK hemma, jag kommer att se matchen från soffan, matchen kan sluta hur som helst men jag hoppas på en 3 poängare för mitt AIK!!!


Det ringde igen! från smärtkliniken och då men ett glädjande besked!

Landstinget går in och betalar min behandling, så nu kanske man får en bra jul i alla fall.

Nu när jag fått besked så känns det lite enklare att stå ut med smärtan i ryggen för nu har jag nåt att se fram emot. Jag kanske får ett relativt normalt liv igen om man kan säga att mitt liv är normalt!

Nu när det blivit vinter så komjag ihåg hur körigt jag hade det med mina promenader förra vintern. Minusgrader och min kropp går inte ihop.

Jag drömmer mig bort till varmare länder där man kan ligga i solen och bara njuta!  

Tänk så mycket skönare det är på sommaren och man behöver inte ha massa kläder på sig!   

   

Kevin däremot är ett riktigt vinterbarn, han älskar att vara ute i snön och SKOTER finns det nåt bättre! Kevin är solen i mitt liv!

  

  

Ha en bra dag! Kram Ulle    

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards