ulle

Direktlänk till inlägg 3 november 2010

Trodde jag va!!!!

Av Ulrika - 3 november 2010 06:57

Jag tänkte att när Kevin nu sov hos mormor en natt så skulle jag få sova ordentligt, men icke sa nicke!

Jag vaknade före ottan, ja nästan ännu tidigare!

  


Oj! vilken match igår! Skellefteå AIK vann över Timrå med 4-1 och siffrorna borde varit större för skottdominansen vägde stor till SAIK:s fördel.

Jag säger som dom sa i Canal+ "norrland har tagit över" nog för att det är fler lag som räknas till norrland, men nog är det luleå och Skellefteå som har det mest vägvinnande spelet.... och fort går det.

Matchen var känslostark och domarna hade sirap i visslan, avblåsningar kom sent och spelare blev sura och irriterade och i slutet av andra perioden ballade det ur.

Martin Lundberg la in en lite otäck tackling på en Timråspelare och Adam Larsson vår 17 åriga storback, hamnade i en fight med Timrås Daniel Corso, Corso kastade både hjälm och handskar medan Adam behöll dom på och det kanske var dumt när man såg vad resultatet blev. Adam blödde kraftigt från ansiktet då han förmodligen fick ett skärsår av visiret, och det var starkt av Adam att inte kasta handskarna för då ska straffet bli mildare och stackars Corso hade nog fått riktigt ont av "lille Adams nävar". Nu verkar det som dom åker på samma straff ändå och vad gav det då att försöka hålla reglerna i en fight?

Det är bara att vänta och se vad diciplinnämden kommer med!


Kevin och mormor var på bio igår och såg Sammys äventyr en tecknad film, jag ville oxå följa med måste vara realistisk och inse att jag inte kan sitta så länge. Jag gillar tecknat!!!!!

Den var tydligen jättebra så Kevin får väl återberätta filmen för morsan, Hi! Hi!

Nu ska jag klä på mig och ta en frukost för att sedan gå ut min morgonprommis med hundarna.

Jag och Kevin ska åka till nya lekparken på Nordanå idag och vi får nog sällskap av Jenny och company oxå.

Ha en bra dag! Kram Ulle  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 14 oktober 2015 12:38

Goddagens!  Det har hänt jättemycket sen sist, jag har varit utan hund i nästan 2 år, men i mars i år skaffade jag en omplaceringshund. Nämligen Eros en praszky krysarik som fyller 6 år på Söndag. En otroligt sympatisk hund som är med på det mesta....

Av Ulrika - 19 januari 2014 11:30

Det här året har varit riktigt jobbigt! Min kropp vill inte riktigt vara med och behandlingarna har inte riktigt svarat som dom ska. Jag får nog helt enkelt leva med mina smärtor. Ett väldigt jobbigt konstaterande var att jag inte längre klarad...

Av Ulrika - 20 april 2013 10:45

Väntan har varit lång, närmare 35år. Nu gjorde dom det, först vann dom serien på ett övertygande sätt, sen slog Bud rekord+ mycket annat som dom var bäst på. Det var som upplagt för ett guld. Ikvarten mötte dom Brynäs i all sin glans, men dom h...

Av Ulrika - 6 januari 2013 12:16


Jag har haft ett underbart jul och nyår, trevligt sällskap och mycket vila och återhämtning.Det jag inte är speciellt nöjd med är när jag var ute och sparkade med hundarna och en hund i flexikoppel som inte gillar mina hundar lyckades flyga på mig oc...

Av Ulrika - 29 december 2012 18:18

Nu är han äntligen ikapp mig i ålder, Tord har blivit 40 år. Tord hade gjort en fantastiskt vacker tårta.   Det ska ju tydligen jäklas med 40 åringar! Anette, Emma och Duncan tog chansen.   Tyvärr så fickjag slut batteri i kameran så det ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards