ulle

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Det är lite mycket nu!!!!

Av Ulrika - 25 oktober 2011 13:12

Jag har inte så mycket energi till att skriva, därför kommer det inte så många inlägg härpå bloggen.

Tur man inte twittrar!!!!!

Det som att allt har lust att hända samtidigt, varför är det alltid så?

Om det är nåt som går sönder så går fler saker sönder och blir där mer utgifter.

Kevin har hostat sen förra Onsdagen och jag trodde att han skulle vara så frisk att han kunde gå i skolan i veckan, men tji fick jag! Skola Måndag sen var den hysteriska hostan här igen, så nu är vi tillbaks på ruta ett!

Jag fick ju radiovågsbehandling för ett tag sen, och dom nerver som blev grillade känns ganska ok!

Men det är ju så att när man tar bort det ondaste, så kommer tyvärr det näst ondaste tillbaka.

Jag fick för 2 veckor sen en kortisonspruta i ryggen och det tar ungefär 2 veckor innan man känner hur den gett effekt.

Nu är det så att när det då gått 2 veckor så blev vi förkylda här i familjen och med det ont i kroppen, så nu vet jag inte hur kortisonet tagit än.

Förra Torsdagen var jag på hockey och såg mitt kära Skellefteå AIK vinna emot Modo, men nog är det roligare att gå på hockey när man är frisk. När jag kom hem från matchen gick jag och la mig direkt och vaknade inte förrän 9.30 dagen därpå och det var jääääääätelääänge sen jag sov så länge!

Lördagsmatchen blev det förlust mot Linköping, men båda lagen spelade ooootroooligt sanbbt och tyvärr var det AIK:s oflyt och tappade puckar som gav förlust!

Ikväll är det bortamatch mot HV och det brukar aldrig bli en direkt enkel match. Hoppas som vanligt på seger!!!

Kedjorna byter av varandra med att spela på topp och det är väl skönt att det är nån som kan göra mål varje match.

En spelare som jag blir mer och mer impad av är Lee Goren, han är stabiliteten själv och spelar bra både framåt och i försvar. Framförallt så syns det att alla motspelare hyser en stor respekt för Lee!

Kedjan med Möller och Holloway fick en ny kedjekamrat förra Tordagen i Joel Mustonen, som tackade för förtroendet och gjorde 2 av 4 mål den matchen.


Nu på förmiddagen har jag tagit en promenad med hundarna, men jag ser nog mer ut som en gammal gumma än en 42åring när jag är ute och går, det känns som sagt inte ok i kroppen nu!

Men det var skönt ute och solen sken, så vem klagar?   inte jag!

På Torsdag ska jag till veterinären med Snake och kolla upp honom och se om han är frisk och fräsch! 

Ett litet avslutningsord, det är aldrig lätt att ha med försäkringsbolag att göra!

Ibland är det himla bra att ha en mamma som orkar hjälpa en med sånt! Tack mamma!

Ha en bra dag! Kram Ulle   



 
 
Ingen bild

Katja

25 oktober 2011 18:49

Stor kram till dig vännen :-)

/Katja

Ulrika

26 oktober 2011 13:33

Det är skönt att jag har dig, Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 14 oktober 2015 12:38

Goddagens!  Det har hänt jättemycket sen sist, jag har varit utan hund i nästan 2 år, men i mars i år skaffade jag en omplaceringshund. Nämligen Eros en praszky krysarik som fyller 6 år på Söndag. En otroligt sympatisk hund som är med på det mesta....

Av Ulrika - 19 januari 2014 11:30

Det här året har varit riktigt jobbigt! Min kropp vill inte riktigt vara med och behandlingarna har inte riktigt svarat som dom ska. Jag får nog helt enkelt leva med mina smärtor. Ett väldigt jobbigt konstaterande var att jag inte längre klarad...

Av Ulrika - 20 april 2013 10:45

Väntan har varit lång, närmare 35år. Nu gjorde dom det, först vann dom serien på ett övertygande sätt, sen slog Bud rekord+ mycket annat som dom var bäst på. Det var som upplagt för ett guld. Ikvarten mötte dom Brynäs i all sin glans, men dom h...

Av Ulrika - 6 januari 2013 12:16


Jag har haft ett underbart jul och nyår, trevligt sällskap och mycket vila och återhämtning.Det jag inte är speciellt nöjd med är när jag var ute och sparkade med hundarna och en hund i flexikoppel som inte gillar mina hundar lyckades flyga på mig oc...

Av Ulrika - 29 december 2012 18:18

Nu är han äntligen ikapp mig i ålder, Tord har blivit 40 år. Tord hade gjort en fantastiskt vacker tårta.   Det ska ju tydligen jäklas med 40 åringar! Anette, Emma och Duncan tog chansen.   Tyvärr så fickjag slut batteri i kameran så det ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards