ulle

Direktlänk till inlägg 5 oktober 2011

Vilken Tisdag!!!!

Av Ulrika - 5 oktober 2011 08:13

En riktigt dålig dag!

Vaknar upp på morgonen och har ont överallt, Kevin är hur trött som helst så att egentligen hade vi nog lika gärna stannat kvar i sängen.

Allt gick fel! vi hittade inte jackor och skor på morgonen, eller rättare sagt dom RÄTTA kläderna Kevin skulle ha och det resulterade i att han missade skolbussen.

Då var det bara att sätta sig i bilen och skjutsa till Bureå istället!

Det blåste som tusan och regnade, så när jag kom tillbaka hem igen gick jag in och la mig.

Vi har svärföräldrarnas whippet här och hon myser mer än gärna med mig!

Hon är lika många år som båda mina hundgrabbar tillsammans,Higgins 6 år och Snake är 4 alltså 10år!

När äntligen solen tittade fram så gick jag ut med alla 3 hundar och det går riktigt bra att gå med dom tillsammans. Mina grabbar brukar bli lite tills sig när det är brudar i närheten, men i det här fallet så är det ju en dam!

   Tussan har varit jättesnäll med Cheri, och det är bra eftersom dom för det mesta ska vara på samma ställe......vid Mig!

Det jobbiga som höjde stressnivån var att en pall med 720kg hundmat stod på gården när jag kom tillbaka efter promenaden.

Det är fryset foder "Priima" som helst ska in i frysen så fort som möjligt.

I samma veva så kom Kevin hem med skoltaxin, så vi hjälptes åt med att lasta in vår hundmat i frysen. Maten som skulle till andra ställen la jag några täcken över så det skulle hålla sig fryst tills dom andra hämtat.

För en kort stund åkte vi och handlade lite och när vi kom tillbaka kom Lars och skulle hämta deras mat, när all mat är inlastad i hans bil inser jag att det fattas 9 karonger!!!!!! Var är dom??? In och ringa åkeri, sen ringde jag priima och försäkrade att det var borta 9 kartonger. En viktig detalj!!............. ring först och kolla om alla har hämtat sin mat! Pinsamt!

Medan jag och Kevin var och handlade så hade 9 kartonger blivit hämtade och hon fick inte tag i mig när hon skulle ringa och säga att hon hämtat maten.

Så man kan säga att jag hade jagat upp mig i onödan och fick nu ringa och be om ursäkt för att jag klagat på att all mat inte var med. Nu har jag lärt mig den läxan!!!

 

kevin provade på friidrott igår i kombihallen på skekraft arena och det kan nog kanske vara hans grej, om än han tyckte att han inte behövde göra allt dom andra gjorde för han hittade på en del själv.

Något han nog gärna skulle prova är klätterväggen som han sneglade på många gånger under tiden och frågade mig " När får jag klättra då?" men han såg ut att trivas riktigt bra med att hoppa höjd, stöta kula och springa staffett!

Till råga på allt så fick han möta sin stora idol Lee Goren som var och värmde upp inför matchen mot Djurgården. Vilken lycka!!!!

Apropå matchen så blev det att köra järnet hem efter träningen och när vi kom hem hade nästan hela första perioden gått och Skellefteå AIK var inte bra!

Va härligt att ett lag kan vinna en match när man har en dålig dag.

Den här matchen mot Djurgården och matchen mot Timrå är dom sämsta jag har sett hittills, vad skönt att vi då tagit hela 4 poäng på dom matcherna.

Snacka om hög lägsta nivå, och lite flyt!!!!

Det är några av spelarna som stuckit ut lite extra dom senaste matcherna bl.a vår fransman Pierre Edouard Bellmare (vart det rätt tro!) som verkligen visar kaptens tag och kämpar matcherna igenom. Han gjorde 2 mål i boxplay förra matchen och i den här fick han göra ett i powerplaymål oxå!

Och jag säger bara Lee Goren + Skellefteå AIK= Sant, han leder nu lagets poängliga och tycks trivas bra i laget. Han är stark på vinna puck vid sarg, men personligen tycker jag att han var tuffare förra gången han spelade i Skellefteå.

Men nu är han ju pappa och måste vara mer rädd om sig!

Idag lyser solen och jag ska ut strax med the dogs.

Ha en bra dag! Kram Ulle  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ulrika - 14 oktober 2015 12:38

Goddagens!  Det har hänt jättemycket sen sist, jag har varit utan hund i nästan 2 år, men i mars i år skaffade jag en omplaceringshund. Nämligen Eros en praszky krysarik som fyller 6 år på Söndag. En otroligt sympatisk hund som är med på det mesta....

Av Ulrika - 19 januari 2014 11:30

Det här året har varit riktigt jobbigt! Min kropp vill inte riktigt vara med och behandlingarna har inte riktigt svarat som dom ska. Jag får nog helt enkelt leva med mina smärtor. Ett väldigt jobbigt konstaterande var att jag inte längre klarad...

Av Ulrika - 20 april 2013 10:45

Väntan har varit lång, närmare 35år. Nu gjorde dom det, först vann dom serien på ett övertygande sätt, sen slog Bud rekord+ mycket annat som dom var bäst på. Det var som upplagt för ett guld. Ikvarten mötte dom Brynäs i all sin glans, men dom h...

Av Ulrika - 6 januari 2013 12:16


Jag har haft ett underbart jul och nyår, trevligt sällskap och mycket vila och återhämtning.Det jag inte är speciellt nöjd med är när jag var ute och sparkade med hundarna och en hund i flexikoppel som inte gillar mina hundar lyckades flyga på mig oc...

Av Ulrika - 29 december 2012 18:18

Nu är han äntligen ikapp mig i ålder, Tord har blivit 40 år. Tord hade gjort en fantastiskt vacker tårta.   Det ska ju tydligen jäklas med 40 åringar! Anette, Emma och Duncan tog chansen.   Tyvärr så fickjag slut batteri i kameran så det ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards