ulle

Alla inlägg under januari 2010

Av Ulrika - 8 januari 2010 12:38

Resultatet blev 3-2 men Aik spelar fortfarande inte riktigt som dom ska. Självförtroendet är nog inte på topp, det blir rörigt och passningarna går inte til rätt adress många gånger.

Nästa match möter vi Linköping och har det inte hänt nåt radikalt då så blir det förlust.

Laget spelade ett bra spel många matcher, men det blev inte mål och jag tror att det är det som satt sig i huvudet, för dom har tappat sitt spel något och det syns att dom blir lite tveksamma ibland.

Jag har åkt på igensvullen hörselgång så jag måste droppa med en salva som innehåller pencillin i örat.

Det är fortfarande kallt och jag måste försöka hålla mig inomhus till jag blir riktigt frisk.

Ha det så bra alla! Kram Ulle

Av Ulrika - 7 januari 2010 18:36

Temperaturen har legat på ca.-31 hela dagen.   När jag jobbat så åkte jag hem och byltade på hundarna och prommade 40 minuter. Det gick inte att stanna för då frös Higgins ihjäl om tassarna på en gång, så det gällde att promenera i ett raskt tempo hela tiden.

Ikväll ska Skellefteå AIK vinna mot Rögle, jag hoppas på rätt inställning på spelarna från start. Jag tror på 3-2 får se om det går in.

Våran kisse vill inte gå utanför dörren, det kan man väl förstå.

Det skulle nog kanske inte jag heller om jag inte behövde.

Ha en bra kväll! Kram Ulle

Ps: Förresten så vann Daniel Rickardson Sverige sin första världscuptävling idag. 10 km klassiskt.

Av Ulrika - 6 januari 2010 07:31

Dom spelade med fart, fläkt och energi. Tyvärr skulle dom ha spelat så här redan i semin som blev en flopp. Nu vann USA hela turneringen, så Sveriges semi kunde lika gärna varit en final. Canada är nog pisst nu!

David Rundblad som har fått en hel del skit av media, blev matchens spelare. Men dom som känner  till David vet att han är suverän när han är med på plan, han brukar bara bli lite frånvarande ibland. ;).

Jag hade tänkt att sova länge idag, men vaknade 07.00 Har min hjärna väl startat så kan jag inte somna om igen.

Det blir nog Leo:s lekland idag. Hoppas bara att det inte är tokmycket folk.

Ha en bra dag! Kram Ulle

      

Av Ulrika - 5 januari 2010 16:33

  Kevin satt och klippte för sig själv igår!  , sen kom han till mig och visade vad han åstadkommit. Egen frisering!   oh no! Idag fick jag ta trimmer och ta bort resten.

Han är gullig i vilket fall som helst!

  

  

Ikväll blir det mycket hockey, först AIK-Djurgården senare ikväll är det Brons matchen för Sverige.

Har jobbat idag och det är ledigt imorrn. Sköööönt!

Ha en bra kväll och Heja Skellefteå AIK och Sverige förståss! Kram Ulle

Av Ulrika - 4 januari 2010 12:53

Jag klev upp ur min sköna säng kl 03.00 för att titta på matchen. Sverige var bättre period 2 och 3 men fick inte utvisningarna med sig, utan bara mot sig. En domare som stod 3 meter ifrån en solklar straff, tog bara en 2 minutare o.s.v

Jag tyckte att Sverige var bättre större delen av matchen, men vad hjälper det när vissa spelare i försvaret gör bort sig ( David Rundblad) och ger bort pucken så motståndarna gör mål. David gjorde inte en bra match, Adam och Tim var godkända och Lundberg var lysande. Så det blev förlust! Trist! jag hade hoppas att dom skulle få spela om guldet, istället blir det bronsmatch i morgon kväll sent.

Åkte sen med Kevin till farmor och farfar i Innervik för att sedan åka påjobbet.

Tord har blivit plågad hos tandläkaren i Umeå idag. Så han är nog inte vidare rolig när han kommer hem.

Nu måste jag vila upp mig för det blev en tidig morgon i morse. Så det blir nog en tidig kväll oxå.

Ha en bra dag! Kram Ulle

Av Ulrika - 3 januari 2010 10:41

Jag har varit ute en promenad med hundarna, det som är lite tråkigt är att man måste gå efter vägen. Det är inte att tänka på att gå i skogen för det är bara för mycket snö.  

Rådjuren har det nog lite jobbigt nu när dom ska försöka ta sig fram i skogen och hitta nån mat.

Saik spelade mot Luleå borta och förlorade med 5-2  , Luleå var bättre både period 1 och 2, i tredje tyckte jag att SAIK tog över matchen, men jag måste säga att jag brukar inte skylla på domaren, men den här matchen var domarinsatsen ur usel. Bättre lycka nästa gång!

Små kronorna spelar semi mot USA i natt 03.00 så jag tånkte se matchen sen åka direkt på jobbet. Man är lite knäpp när man är hockey fantast!

Ha en jättebra dag! Kram Ulle

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards