ulle

Alla inlägg under november 2009

Av Ulrika - 17 november 2009 16:04

Jag tycker att laget spelar jättebra nu,men dom måste mer rakt in på mål och sätta dit pucken.

Jag blev något förvånad i morse när jag ryckte tidningen från brevlådan när vi var på väg till dagis. Jag fanns både på ut och insidan av tidningen. Nu är det så att det handlade om företagarakademin men det blev väldigt mycket jag. Jag upptäckte att dom satt dit den här bloggadressen oxå. Om någon är intresserad av att läsa om min historia så finns den under kategorier. Håll till godo! Jag har ont i ryggen idag så jag ska försöka vila i den mån det går när man har en aktiv 5-åring hemma.Ha en bra kväll! Kram Ulle

Av Ulrika - 16 november 2009 12:50

Kvar finns bara slask och is. Blä! antingen får det vara sommar och skönt eller så ska snön ligga kvar när den väl kommit. Det blir att klä sig i regnkläder och dubb under skorna när jag ska ut med hundarna.

Har varit på ABF och gått data kurs idag. Jag inser att jag kan nog himla mycket ändå, jämfört med många av dom andra på kursen. Jag har agerat lärare stundvis.

När det var slut så gick jag över gatan till Kraft arena och tittade på värmningen inför match ikväll mot Luleå. Bellemare krockade med en annan spelare och fick lite ont i ett knä som det såg ut, men han kom ut och spelade igen så det gick nog rätt så bra. Dom som stack ut mest på värmningen var Söderström som såg riktigt het ut, Tenkrat verkar känna sig mer hemma med sina nya klubbor och sen fanns även Jimmie Ericsson på plan och han ser alltid skicklig ut numera. Jag hoppas dom är taggade nu inför derbyt och verkligen går in för att vinna matchen till max. Jag kommer i alla fall att sitta framför TV:n ikväll!.

Ha en bra dag! Kram UlleAik logga  

Av Ulrika - 14 november 2009 18:50

Igår åkte jag och jenny till Luleå och shoppade bl.a på Biltema och Toys r`us så nu är nästan alla julklappar klara. Jag hatar nämligen att gå och shoppa när det är miljoner människor ute och jagar.

Ikväll var det hemma match för SAIK och dom mötte Brynäs och snacka om ineffektivt spel. Skellefteå hade övertaget i stort sätt nästan hela matchen men får inte in pucken i mål. Jo! saik gjorde 2 mål framåt och 1 i egen kasse så matchen slutade 2-2 och man får väl vara nöjd med poäng men målskyttet måste snart lossna. Förra matchen slutade oxå oavgjort.

Det är fortfarande inte klart vem som ska bygga det nya klubbhuset, det blir likadant men det kan hända att det blir små modifikationer.

På Måndag börjar jag datakurs på ABF och då utgår dom från dom kunskaper man har. Jag kan mycket redan eftersom jag sköter hemsidan en hel del, men det jag inte klarar måste jag be Anette om hjälp med. Nu kanske jag kan lära mig mera så att jag klarar det mesta framöver.

Ha en bra kväll! Kram Ulle

Av Ulrika - 10 november 2009 17:40

Det känns jättekul att det börjar hända grejor runt byggnationerna på hundkappen. Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge.....

Skellefteå Aik möter Timrå borta ikväll och det är en sån här motståndare som det känns riktigt jobbigt att möta, jag hoppas till SAIK:s favör. Jag håller i alla fall tummarna!

Jag och Kevin är som sagt ensamma för Tord är borta och jobbar så jag får väl sitta och vråla själv i soffan. Är jag bara tyst så har jag antingen ett inre lugn som säger mig att SAIK vinner eller så är jag irriterad för att det inte går åt vårt håll.

Jag var ut med hundarna en sväng idag men det var inget kul underlag skarp is och det är inget som önskas. Snake har nog känsliga tassar ändå.

Snart är det dags att bänka sig! Ha en bra kväll! Kram Ulle  

Higgins en glad pensionär!

Av Ulrika - 9 november 2009 17:08

Gu så kul, men så ont i kroppen jag fick sen. Men det kan det vara värt nån gång då och då. Shoppade en hel del, vi ska renovera badrummet nere. Man blir som ett barn i godishyllorna. Vill ha vill ha! Vi fick då ihop det vi behöver, nästan!.

Kevin tappade sin första tand i Lördags, det var en av tänderna som han knockade i Februari på dagis, men det var okey att den lossnade nu för det var dags och snart åker den andra oxå.

Var på styrelsemöte igår kväll, nu har vi fått in 6 anbud och det är försäkrigsbolaget som bestämmer vem som får jobbet. Det var bra firmor allt ihopa.

Det känns bra att det kommer igång nu så huset hinner bli klart innan nästa säsong.

Ha det så bra! Kram Ulle

Av Ulrika - 5 november 2009 15:50

Samhall har ju en satsning som heter företagar akademin som jag har gått.

Bosse Fuhrman på Norra Västerbotten hade fått nys om det, så snart är jag nog i tidningen.

Det har gått tungt i veckan med mycket och rätt så tungt jobb. Var över ambitiös i Måndags så resten av veckan har varit lite av en nightmare. Det känns som jag har tandvärk i alla leder och det är inte kul. Det enda som hjälper är att vila ordentligt. men hur lätt är det när Tord jobbar borta och allt här hemma ska klaras av ändå.

Idag har jag varit med Kevin till tandläkaren och vi fick mycket beröm för att vi borstat tänderna bra. I Februari flög kevin in i ett element på dagis och slog lös 2 tänder och nu är dom på väg att lossna helt, men det är väl dags.

Ikväll spelar tre kronor mot Tjeckien. Skellefteå AIK har inte med någon spelare, men ingen annan än Foppa ska vara med. Hoppas att han håller, jag tror att det här skulle vara det 100 landslags uppdraget så det är väl kul för honom med jubileum.

Nu skajag lägga mig och vila medan grabbarna ska göra pizza. Tord är hemma nu! Skönt!

Ha det så bra och håll er undan från svin influensan! Kram Ulle

Av Ulrika - 1 november 2009 17:02

I Fredags efter jobbet så blev jag överfallen av förkylningen igen! Orkade ingenting och snoret bara rann. Så jag har vilat denna helgen oxå. Det verkar som en del som åker på förkylning nu, blir jättesjuka med feber och hosta medan vissa som vi bara blir lite lagom sjuka under en längre tid. Det är så jobbigt att inte få tillbaka energin i kroppen.

Det måste vara över snart......

Skellefteå AIK har hunnit med att förlora både mot Färjestad (hemma) och Frölunda (borta) och ikväll väntar Rögle på hemmaplan. Nu är det dags att vinna igen! SAIK:s + statistik har snabbt ätits upp av storförlusterna. Trender är till för att vända!

Kevin har tillbringat dagen hos farmor och farfar så jag och Tord har ta hand om varandra. Vi var ute på lång promenad i skogen med hundarna. När vi nästan var hemma så kom ett draghunds ekipage och passerade. Det blev lite spännande! Våra nyaste grannar har 6 stycken draghundar som dom tränar genom att spänna för en sån här trehjuling som pemsionärer brukar ha, fast när dom kör hundarna så spänner dom fast ett däck längst bak, så det går lite tyngre.

I vår by har vi nu drag, kapplöpnings, jakt, utställning och sällskapshundar av olika slag. Det finns ganska många hundar i vår by, men det är kul.

Ikväll är det hockey och imorrn jobb.

Ha det så bra! Kram Ullesnygg Snake   Higgins  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards